Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

söndag 25 januari 2015

Något litet poetiskt en Söndag i Januari

If a book can bring out your emotions,
is it usually good.
Like you start to cry,
because of sadness or happiness
& you smile at almost every sentences.
 
You can also sympathize with the characters
and maybe fall in love with someone.
You feel the book close to your heart,
like you were in it.
 
You meet the people,
not only in your thoughts.
It's like it is your life,
not the character's in the book.
You have it so close to yourself.
 
It is happiness to have a chance
to take part of everything,
 that I have mentioned.
Enjoy it.
 
 
Book | via Tumblr
 
The Next Book on the Shelf
 
Orjinal Boyut
 

 
Den där lilla dikten (om man kan säga det) är 100 % skriven av mig, så jag hoppas ni respekterar det. Om ni känner för att kopiera får ni gärna länka mig, eller åtminstone nämna mig. ♥ Det mesta av dikten skrev jag en gång på toa (haha) och är inget jag klurat på i flera timmar.
 
Den är nog inte helt fullbordad än, för är inte säker på att allt är grammatiskt rätt. Och jag valde ändå att skriva på engelska, för allt låter så mycket bättre då. Så allt är inte perfekt, den behövs korrigeras. Ni får gärna påpeka om det är något stort fel. :) Är osäker på vissa ställen. Jag hoppas ni gillade den, är allmänt nöjd för jag är ingen som skriver i vanliga fall. Haha.
 
Bildkälla : google.se
 

8 kommentarer:

  1. Visst låter allt bättre på engelska! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja precis!
      Förresten vad tyckte du om det som jag skrev? :) var ärlig, haha!
      / Hannah

      Radera
  2. Självklart är det okej att du lånar listan! Jag har ju själv inte gjort den

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha okej! Jag tänkte att det är bäst att fråga för säkerhetsskull! ;) kram

      Radera
  3. Sv; Nej jag förstår dig precis, hoppas allt blir bra för dig! Bara att hålla ut :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja! Det är bara att hålla ut & skönt att man inte är ensam om allt i världen! :) tack! & hoppas att du blir piggare du med! / kram Hannah!

      Radera
  4. Vad fin dikt! Verkligen verkligen, fick gåshud för att det är så spot on liksom, känner igen det precis så ^^ BRA SKRIVET! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh, tack så hjärtligt mycket! :D Du gjorde min dag! ♥ Jag vet inte om det är så bra skrivet, men enligt dig så lyckades jag förmedla "känslan" i alla fall! :) Tack ännu en gång! Man kanske ska försöka dikta ihop något mer, om man får sånna här positiva responser! Stor kram på dig! :D

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...