Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

tisdag 30 juni 2015

Top Ten Books I've Read So Far In 2015

Idag är det Tisdag, och det betyder att det är dags för min andra Top Ten Tuesday ever. Ni kan läsa mer om Top Ten Tuesday här. Idag är temat Top Ten Books I've Read So Far In 2015, dvs jag ska lista de tio bästa böckerna som jag läst än så länge i år. Let's go: (böckerna är inte skrivna i kronologisk ordning, men ja de i början gillade jag nog mest)



1. Nya kontakter av Sophie Kinsella. För att det var en sån där mysig och underbar feelgoodbok / chick-lit, som passade mig perfekt.

2. Håll huvudet kallt av Meg Cabot. För att det är den andra boken i en av mina favoritserier ever. Behöver jag förklara mer?

3. Född fenomenal av Josephine Bornebusch. För att den här boken är i en klass för sig. Den liknar inget annat, utan den är något nytt. + väldigt bra.

4. Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins. För att den var väldigt mysig, söt, fin, vacker och rolig. Om än lite irriterande ibland. Men gillade starkt!

5. Maze runner: I dödens stad av James Dashner. Åhhh.. läste precis ut denna, och oj vad jag gillade den! Den var så spännande, sorglig och ett perfekt slut på en serie.

6. Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant. Den här boken ingår i ännu en av mina favoritserier. Den är skriven av deckardrottningen själv, och är lika bra som jag förväntade mig. (längtar spänt på fortsättningen förövrigt)

7. Femtio nyanser av honom av E.L James. Första boken i en serie som jag gillar väldigt mycket! Den har kärleken, och storyn. Gillar i alla fall, haha.

8. Billeh the kid av Anita Daher. Denna överraskade mig verkligen, vilket gjorde den ännu bättre. En contemporary som blev till en älskvärd thriller. Passade mig perfekt!

9. Kretsen av Maggie Stiefvater. En väldigt bra fantasybok, som inte fångade mig helt dock. Men längtar spänt på fortsättningen av serien!

10. Pappersstäder av John Green. För att den var bra för stunden, och är typisk John Green-ig. Så där nördig och gullig! Minns inte lika mycket nu, men gillade karaktärerna! Och tanken bakom boken, liksom hur allt hör ihop.

Lite stressigt denna gång med, då jag skriver det här inlägget sent, runt klockan 11 på kvällen. Men det gick ju det med! Förresten, imorgon är det en stor dag. Så håll utkik efter ett inlägg. Någon som kan gissa vad det handlar om? ♥ kram på er alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...