Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

lördag 30 januari 2016

JAG FANGIRLAR MODERNISTA

IHIHIHIH. MODERNISTAS SOMMARKATALOG 2016 HAR REDAN KOMMIT UT! HUR HIMLA SJUKT ÄR INTE DET!? Såg det hos Nilmas bokhylla - så tack tack! Hoppas att katalogen kommer droppa ner i min brevlåda någon dag, för fick ju i alla fall vårkatalogen, trots att jag är ny med recensionsexemplar och allt.

HÄR kan ni läsa den fina katalogen!

De här är de 3 böcker som fångade mitt intresse mest;


 
Sedan du försvann |orig. Since You've Been Gone| av Morgan Matson (ges ut i: Augusti)
 
Jag har velat läsa något av Morgan Matson väääldigt länge. Har hennes bok fyra dagar, fyra nätter hemma som jag köpt begagnad, men den har inte blivit läst p.g.a. att den stinker rök. Har också sen sett Since You've Been Gone, som denna heter på originalspråket, på goodreads och bloggar - och blivit intresserad av den! Och NU så kan jag äntligen läsa den på svenska. Yaaay! Det var en liten chock att just den översattes nu.
 
Ett veck i tiden |orig. A Wrinkle in Time| av Madeleine L'engle (ges ut i: Juli)
 
Känner inte till den här sedan tidigare överhuvudtaget. Det ska vara en ungdomsklassiker från 1962, och jag såg exakt NU, att det är en science-fiction också. Intressant! Det som fick mig att se lite extra på den är att den ska filmatiseras snart av självaste DISNEY, och av teamet som gjorde filmen FROST!! Och min lillasyster älskar ju frost, och då måste jag ju läsa den här, om filmen kommer vara bra! Någon sugen? Jag är!
 
Glas svärdet #2 |orig. Glass Sword| av Victoria Aveyard (ges ut i: Maj)
 
OMG OMG OMG OMG OMG. JA, OMG. Glass Sword släpptes ju för tusan precis på engelska, nu i Januari. Och redan I M-A-J så kommer den på svenska!!! HUR snabba kan de va!? Jag är inte precis ledsen, men chocken över att den kommer ut på svenska så snart, jag trodde liksom att vi skulle behöva vänta tills minst hösten 2016. (Liksom om man hade tur, i tidigast Augusti) WIIHOOO! Kom igen - hypa med mig!
 
 
 
Två uppföljare kommer även ut! De till vänster är uppföljare till boken Ängelfall av Susan EE samt boken Monstrumologen av Rick Yancey. (jag är inte speciellt intresserad, då jag inte läst de föregående delarna- men tror att även här så har de översatts riktigt snabbt?)Sen till höger har vi två för mig helt okända böcker, som är dystopi och fantasy. Lite smått intresserad av Det lånade mörkrets riddare, men för tillfället är jag lite trött på alla dessa dystopier där det ska finnas en slags hjälte som gör något otroligt. Så vill jag läsa den för tillfället? Nja.
 
PS. Det engelska omslaget för Since You've Been Gone är detta:

since you've been gone jacket
 
Så himla fint!! Och älskar att Modernista valt att ge den svenska utgivningen ett snarlikt. Det är ju det engelska omslagets baksida som vi får som framsida. Och det är samma fonter och allt! ÅHHH SÅ FINT!
 
 Vilka böcker längtar ni mest efter?


4 kommentarer:

  1. Vad härligt att du hittade lite :)

    SvaraRadera
  2. Psst, sista deltävlingen ligger nu uppe och har du inte deltagit i alla och/eller vill ändra dina svar så har du till 23.59 på dig innan poängen räknas ihop. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Sedan du försvann, alltså jag vill läsa den så mycket! tror dock jag ska läsa den på engelska för orkar inte vänta tills agusti. Känns som en perfekt sommar bok. ÄLSKAR när dom svenska utgåvorna av en bok har ett snarlikt omslag som på orgialutgåvan <33. Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Sedan du försvann ser frestande ut xD

    SvaraRadera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...