Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

lördag 16 december 2017

Bokfilmatisering på gång!!!



Iiiih, i morse såg jag av en slump den här trailern på FB och efter ett tag kopplade det!! (det var ju en stund när man nästan fangirlade haha) Jag tror verkligen att det kan vara svårt att få med bokens känsla, men alltid lika kul när en bok som man gillat blir filmatiserad!! Nu var det dock några år sedan jag läste "Jag, En" som den heter på svenska och har inte heller läst den andra boken ur tjejens perspektiv, men vad jag minns så gillade jag verkligen den när jag läste. David Levithan brukar väl förövrigt lyckas ganska bra och är väldigt nyskrivande.


Jag, En av David Leviathan. (orig. Every day)


Bara trailern verkar dock ha fått väldigt mycket negativt i kommentarsfältet, att den liknar alldeles för mycket en annan koreansk film, folk som klagar på handlingen osv. Tycker själv att det känns lite tråkigt, för minns ju att jag gillat boken. Här är förövrigt min recension på den, om nån vill se. (obs. bilden verkar inte fungera helt längre) Alltså tror att jag gillar den mycket ändå??? Så många fina kärlekscitat såg jag nu! :')

Kände bara att jag ville dela med mig om det här med någon! (inte sett att någon skrivit om det? kan ha missat) Vet att jag aldrig är aktiv, men läser verkligen inget när det är skola :( men självklart glad att bloggen får stå kvar för sådana här tillfällen iaf<3 


Men vad tror ni om det här? Kan det bli bra? Är ni taggade? Visste ni om det? <333



8 kommentarer:

  1. Det här hade jag också missat, men det låter ju riktigt spännande! Lär ju dock bli svårt att få tag i så många olika skådespelare som alla ska spela "En" och kännas som samma personlighet, men helt klart intressant och det är ju alltid lika roligt när ungdomsböcker uppmärksammas i filmbranschen!!

    Tack för tips, och kul att höra ifrån dig! <3 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja guud, när du säger det! Helt sjukt att "En" är huvudperson, men att massa olika ska spela hen!! De kan hu liksom aldrig prata med den som är hela En haha. Skulle verkligen vara intressant med klipp och sånt från behind the scenes, hur de synkar allt o så :o blev ju typ fascinerad haha. (Går samhäll inriktning media o vi läser filmkunskap atm, så kanske lite de...) Vad går du förresten för nått på gymnasiet? :D tycker det är så intressant att veta vad alla andra bokbloggare i min ålder valt hah, men är du 01a också eller äldre, har inte helt koll! 🙈 (Vet själv att info om mig på bloggen är inte uppdaterad o så)

      Så lite så! Åh tack! <3 superkul att några följer mig frf också! :D

      Radera
    2. Ja, det blir riktigt spännande att se hur det går till att få allt trovärdigt i filmen!

      Jag går natur-natur på gymnasiet och det stämmer att jag är 01a jag med, så jag började där nu i höstas! Spännande med sam-media och filmkunskap - visste knappt att det var ett ämne haha, men måste ju vara lite drömmigt att få grotta ner sig i sånt på lektionstid! :)

      Radera
    3. Åh, vad kul! De fanns vissa lärare som tyckte att jag skulle gå natur haha o har alltid varit sugen själv, men programmet blev fullt av de som bor i staden o har förstahandstur. Övervägde teknik ett tag också, men såå rädd att det skulle bli för jobbigt o mycket att göra? 🙈 (Likaså om valt natur, även om jag gillar o plugga i måttliga mängder..) Hur tycker du att det är? Trivs du? :) Är ju rätt fullt upp på samhäll med för vi läser så många olika ämnen på en gång o måste medge att jag verkligen saknar o gillar NO-ämnena. (Känns som att det går bättre i de än samhällskunskapen? Ironin att man går samhäll också) Läser naturkunskap i år 1, men sen så blir det inge mer alls om jag inte väljer till naturkunskap 2 :(( känns ju faktiskt riktigt tråkigt, så får väl se om det väljs till haha.

      Radera
    4. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, släppte han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformel som skulle kunna hjälpa mig att besegra för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget annat val än att prova det mailade trollformulären, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt kl. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
      1) Love Spells
      2) lösning och botemedel mot all sjukdom
      3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
      4) Äktenskapstavlar
      5) Graviditetsförtrollning
      6) Breakup Spells
      7) Dödsförtrollning
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här fantastiska mannen om du har några problem för en hållbar lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Hej Hannah! Lust att börja blogga igen?
    Om du har lust, skulle du vilja byta bloggnamn mellan oss?

    https://bokrosen.blogg.se

    Hälsningar
    Steffi

    SvaraRadera
  3. This post is really helpful for some1 who has been having difficulties with this situation. I have looked at a number of resources but to no avail. I Thank you for the great info! I would never have gotten this by myself!
    olansi luftreiniger

    SvaraRadera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...