Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

torsdag 13 augusti 2015

Tag: Har du läst?

Blev taggad av bästa Liza på Iregnet att göra taggen "Har du läst?" för snart en vecka sen, så tycker det är dags att göra den nu. Tack så mycket för taggen! Edit: Eftersom jag har hållit på med det här inlägget i olika etapper under typ senaste veckan så har även två personer till hunnit tagga mig. (NU är det helt enkelt dags för mig att göra den här verkar de flesta tycka, haha) Så tack även Vilma och Agnes! (gör inget alls att jag blev trippeltaggad, tycker bara det är så roligt att så många taggar mig :D)


Har du läst...

 ...en bok med snö på omslaget?
Snöhögens hemlighet av Pia Hagmar. Det är den fjärde boken i serien Dalslandsdeckarna, som jag läste när jag var liten! Var tvungen att leta lite bakåt i bokarkivet, haha.

...en bok som handlar om krig?
Kan rör mig inte eller divergent typ passa? Alltså de serierna! Vad skulle ni säga?

 ...en bok som är skriven av en finsk författare?

Pinsamt nog, så tror jag svaret är nej.

 ...en bok som är över 800 sidor?
Nepp. Den längsta har nog varit på max 500 / 550 sidor.

 ...en bok som har ett spöke som huvudkaraktär/har en stor roll?

Typ Kretsen av Maggie Stiefvater. Det närmaste jag kommer på.

 ...en bok där någon av huvudkaraktärerna äger en affär?

Jeanie i Torsdagarna i parken av Hilary Boyd, tror jag ägde en hälsokostbutik... om inte minnet sviker mig.

 ...en bok där någon av huvudkaraktärerna är fruktansvärt rik?

Femtio nyanser av honom av E.L. James.

...en bok som handlar mycket om djur?
Nepp, tror inte det.

 ...en bok vars titel innehåller ordet "En"?
 Jag, En av David Levithan.

...en bok som utspelar sig på hösten?

Kommer inte på någon direkt, men om jag ska lita på omslaget, så utspelar sig Torsdagarna i parken av Hilary Boyd delvis på hösten.

 ...en bok som knappt innehåller några glada inslag?
Hoppas av Åsa Anderberg Strollo.

 ...en bok som handlar om bröllop?
Nya kontakter av Sophie Kinsella. Poppy i boken ska ju gifta sig, och det pratas en del om bröllop där.

 ...en bok som handlar om häxor?
Nepp. Har dock Systrarna Cahill trilogin i bokhyllan.

 ...en bok som utspelar sig på en ö?
Nej, inte vad jag vet. Eller, VÄNTA. Carlstensveckan av Johanna Schreiber, utspelar väl sig på en ö? Om jag inte minns fel...

 ...en bok som har en karaktär som du kan känna igen dig själv i?
Alltså, vad jag vet så har jag ingen karaktär som jag kommer på som är sådär on point, precis. Det finns säkert någon som jag klickat med, men det minns jag inte nu längre. Men i bioaktuella Pappersstäder av John Green känner jag igen mig lite med Quentin. Han sköter sig, gör sina läxor, osv. Jag är väldigt skötsam, och efter att ha sett filmen vill jag göra ett sånt där äventyr med Margo, haha. Få testa att vara bad ass. Annars så har jag och Ben något gemensamt, vi blir ofta pissnödiga, även om han var full då...

 ...en bok som utspelar sig i rymden?
Nej, men har Ensam på mars av Andy Weir i bokhyllan.

...en bok som det finns ett mycket gammalt hus i?
Beskyddaren av Harlan Coben. Åhhh. ♥

 ...en bok som handlar om en bokhandel?
Det är nog dåligt med det, faktiskt.

 ...en bok som i titeln innehåller något av de fyra elementen? (eld, vatten, luft, jord)
Djupt vatten av Pia Hagmar. Ännu en dalslandsdeckare.

Det här var ju ganska svårt, men det gick ju faktiskt rätt så bra! Jag är typ sist med att göra den här, så taggar för första gången ingen. Men varsågod och kör om DU är sugen! Kommentera då så att jag kan läsa ditt svar :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...