Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

torsdag 20 augusti 2015

Augusti-enkät!

Jag har blivit taggad av bästa Alba på bokklyckan att göra den här enkäten, som passar lagom nu till hösten. Tack så mycket! Nu så är jag typ sist med att göra den här, så kommer inte tagga någon speciell! Men gör om du vill :)

1. De flesta är överens om att sommaren 2015 inte har varit någon höjdare vädermässigt, hittills. En del läser mycket när det regnar, andra sitter mest och trånar efter den där solstolen som inte går att använda. Hur har din lässommar varit? (Hittills, även här, sommaren är ju inte slut ännu.)
Min lässommar har varit riktig usel! I Juni läste jag 3 böcker, i Juli 0 böcker och nu i Augusti så läser jag en bok som det går riktigt segt med! Förhoppningsvis hinner jag läsa ut den innan Augusti är slut. Men alltså, jag har inte prioterat läsningen överhuvudtaget, eller haft lust för den delen.


2. Nämn tre böcker du bara måste läsa i augusti (gamla eller nya).
Allt och lite till av Sarah Dessen. (jag läser den just nu), hmm.. kanske Lex bok av Sarah Kadefors och så skulle jag vilja läsa fyra dagar, fyra nätter av Morgan Matson. (om jag hittar den vill säga!)
 

Allt och lite till Lex bok Fyra dagar, fyra nätter

3. Vilka nya böcker som kommer i augusti längtar du efter?
Hmm.. jag har typ aldrig någon koll på vilka böcker som ges ut. I alla fall ingen speciell månad, men det är två jag längtar efter, ska bara se när de kommer ut.. nehe, båda kommer ut i september.


4. Kräftor eller surströmming. I augusti är det premiär för dessa "delikatesser". Vilket väljer du helst?
Kräftor!! Inte för att jag vågat testa surströmming då, men det luktar inget vidare. Jag bor i en lägenhet och när grannen ovanför äter surströmming så luktar det i hela trapphuset, alltså fyfan säger jag bara! Kräftor älskar jag dock ♥

 
5. Vilken är den bästa boken du har läst i sommar?
Hmm.. jag har läst 3 stycken än så länge, svårt val. (ironisk röst) Fast det är faktiskt svårt, gillade Maze runner: I dödens stad av James Dashner väldigt mycket. Medan Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins är mer den ultimata sommarboken! Älskade bådaa ju!

  I dödens stad (Maze Runner, #3) Anna och den franska kyssen

6. Finns det någon för dig ny författare som du är sugen på att läsa i höst?
Håller med Alba och säger Jojo Moyes! Har precis införskaffat mig en bok av henne, så jag hoppas den blir läst i höst.


7. För många är ju också augusti förknippat med skolstarten. Har du något starkt läsminne från skolåren?
Hmm.. LasseMaja, dalslandsdeckarna och tidningsdeckarna? Alla de serierna är sådana där typiska böcker som jag läste i skolan. Skrev om det lite i det här inlägget, förövrigt.

 
 8. Semestern är kanske slut, men hur gör du för att hålla liv i sommarkänslan lite till?
Det är ju nu i Augusti som sommaren börjar komma, i alla fall där jag bor. Så jag njuter väl bara av värmen och av de sista lediga dagarna innan skolan börjar. Försöker hinna umgås så mycket som möjligt med kompisarna sent på kvällen och familjen. Annars så gör jag väl inget speciellt direkt, är lite sugen på att börja skolan, då jag ska börja i en nystartad skola. (det är dock i princip bara samma gamla klasskompisar, förutom 2 och sen plus max 5 nya)
 
9. Anta att det börjar komma en hel del höstböcker hem till dig, men du är ju inte färdig med de böcker du planerat att läsa i sommar ännu. Samtidigt vill du kasta dig över nyheterna. Hur prioriterar du?
Ja, jag har inte fått hem någon höstbok ännu, då jag inte brukar beställa recensionsexemplar. Och har typ inga böcker jag ville läsa i sommar. Så det går ingen nöd på mig, haha. Jag kommer prioritera de böcker som jag känner för att läsa helt enkelt, oavsett om böckerna gavs ut i höst / sommar / vår / vinter.

 
10. Till sist, vilken är höstens allra mest efterlängtade måste-läsa-direkt-bok för dig?
Eftersom det är två böcker jag vill ha som kommer ut i September, och de fick ju inte stå med på punkten där uppe, så nu nämner jag de. Ja jag har mens, hurså? av Clara den awesome Henry måste jag bara ha!! Och sen Lola och pojken i huset bredvid (av Stephanie Perkins) vill jag också haaa, för Anna och den franska kyssen var sååå mysig ♥ Sen så är jag nyfiken på Girl online av Zoella också, precis som Alba.


Ja, jag har mens hur så?Lola och pojken i huset bredvid (Anna and the French Kiss, #2) Girl Online (Girl Online, #1)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...