Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

onsdag 11 november 2015

Mitt första rec-ex, cdon, böcker från en bokbloggare m.m. (bookhaul #9)

Okej, den här bookhaulen har jag fasat för oändligt länge och bara skjutit upp.... och hej på er förresten! För det är ju typ för eran skull som jag nu har tagit mig i kragen och börja på denna bokhaul, haha. Känn er utvalda. Så. Den här bookhaulen innehåller alla böcker som på något sätt ramlat in i min bokhylla sedan ca den 18 juli i år, alltså datumet när den senast riktiga bookhaulen skrevs. Men ni kanske märkte det där överstrukna ordet? Japp, jag ljög lite. För två bookhauler (asså, märker ni hur skumt ordet blir när jag skriver det i plural och bestämd form? haha) har jag skrivit under den tidsperioden, men den de var lite utöver de vanliga, så jaa... ni hittar dem här & där. Men let it go. Nu kör vi.

Röd drottning av Victoria Aveyard
 
Den här är redan läst och det var mitt första fysiska recensionsexemplar eveeeer!! Woop wooooop! Okej, nu vet ni det. Men anledningen till att jag beställde (?) hem den var för att vi skulle läsa den i min lilla bokcirkel som jag är med. Det är jag och 4 fina tjejer som väljer en bok varje månad att läsa och sen diskuterar vi den på Skype! Om det inte var för dem så skulle jag nog aldrig ens läst boken, och då hade jag ju missat en stor ny favorit! Liksom ödet.
 
I bookhaul #6 skrev jag om att 6 pocketböcker var påväg till mig, här är dem:

 
Jag älskar mer eller mindre Sofie Sarenbrants böcker. Och när det var rea på dem böckerna så var jag tvungen att klicka hem dem. Hade andra boken i en serie, och ville då ha vecka 36 som är första boken. Och de andra gillar jag också stort! Det är såna där böcker som jag helt enkelt vill ha i min bokhylla. (har dock läst alla dem redan) 

 
Lex bok av Sarah Kadefors

Den här boken hade jag inte läst innan, men nu är den läst. Jag behövde ha några extra böcker för att fylla ut erbjudandet på cdon. 6 böcker för något? Som jag inte helt minns nu. Lex bok vet jag cirkulerade väldigt mycket på bokbloggarna förut, precis när jag upptäckt dem och innan jag skaffade min blogg. Så jag tänkte, varför inte? Den borde ju vara hyfsat bra och gå att läsa! (och liksom omslaget *dregel*)

 
Love, Rosie (x2) av Cecelia Ahern
 
Den här boken verkade väldigt bra (kärleeeek), har sett den tidigare och så har den ju även blivit film. Så den klickades också hem! Och jag fick ett extra exemplar, för att den första var lite ful och det hade varit extremt mycket strul med min beställning, så fick behålla båda. (Kanske göra en utlottning i framtiden?)
 
Begagnade böcker som jag köpt:
 

 
Killar, kompisar och "..." x7 av Cathy Hopkins
 
Jag ägde sedan tidigare bok 2 och 3 i den här serien (och gillade dem starkt när jag läste för något år sen!), och när jag fick se att Elina på Marklarbooks sålde alla böckerna upp till och med bok 9 i serien, så köpte jag dem! Så sju fina böcker kom hem till mig. Tack så mycket Elina - även om det var ett tag sen nu!

Omslagsbild: Fyra dagar, fyra nätter
Fyra dagar, fyra nätter av Morgan Matson
 
Denna har jag velat läsa hur länge som helst, men nu när jag VERKLIGEN ville införskaffa mig den så är den slut på alla företag och den tillverkas inte längre. *PANIK* Men, jag hittade ett antikvariat i Lund som sålde ett begagnat exemplar, fast den var i princip oläst. Så jag kontaktade dem och fick hem den efterlängtade boken! Meeeen, det stinker verkligen rök om den. Ugh. Har försökt och vädrat men det sitter kvar i den. Så den har inte blivit läst än, tyvärr. NÅGON SOM HAR TIPS PÅ HUR MAN FÅR BORT RÖKLUKTEN?
 
 Bläckhjärta (storpocket)  
Bläckhjärta av Cornelia Funke
 
Där jag bor så är det bakluckeloppis varje Lördag på sommaren, och där brukar jag lunka omkring i jakt på böcker. Vilket det är dåligt av. Men ibland ser man någon bok som man känner till eller vill ha, så denna inhandlade jag någon gång. Jag känner ju igen den, för att om jag minns rätt så var det den boken och serien som typ fick en bokbloggerska att börja läsa, och när jag fick se den så högg jag till! Den borde ju vara bra då? 
 
Etthundra mil av Jojo Moyes
 
Alltså, den här Jojo Moyes. Hon cirkulerar runt i princip överallt, så hennes böcker borde ju vara bra tycker jag. När jag hittade denna på en loppis för en tia högg jag till. Även jag vill veta vad det är som är så speciellt och bra med henne, haha. Inte läst ännu.
 
Hundraåringen av Jonas Jonasson
 
Den här boken utspelar sig i trakterna där jag bor, så det känns som att jag borde läst den vid det här laget. Men icke. Men hittade en billig på loppis så den blev köpt.

Trilogi om Jennie: 1 2 3
 
Den här trilogin har jag velat ha ett tag, även fast den varit helt slutsåld på svenska och har inte hittat den som begagnad heller. MEN! Så plötsligt en vacker loppis-dag så hittade jag ALLA 3 delar i superfint skick - och *katching* så var de köpta. Haha. Skrev förövrigt om att jag letade efter dem här böckerna i detta inlägg.
 

 
Prodigy av Marie Lu
 
Den här lilla boken kom min mamma hem med en dag, tack så mycket! ♥ Hon är inte intresserad av böcker överhuvudtaget, men någon serie som hon har hyfsad koll på att jag har hemma, är att jag just har första boken Legend. Fick den i julklapp av en vän förra året. Och hon har tänkt köpa Prodigy ett tag och hållit koll på när den sista boken också ska komma ut i pocket. (den beräknades i December iår, men nu har det förflyttats fram) Alltid kul att få en bok sådär spontant!
 
---
 
Det där var lite äldre böcker, och nu några nyare: (som alla 3 är rec-ex)

Djupa ro av Lisa Bjärbo
 
Den andra boken som vi skulle läsa i Skype-bokcirkel-gruppen! Fick den snällt av företaget som recensionsexemplar. Behöver fortfarande skriva en recension på den...


 
Det är dags att inte freaka ut av Stephanie Tromly
 
Denna bok har jag spanat in själv, och var väldigt intresserad av den. När jag såg att en bokbloggerska fått den som recensionsexemplar, så ville jag också beställa ett, haha. Nu är den utläst, och ska recenseras.
 
 
Den här boken är månadens bokcirkel-bok. Jag fick den som rec-ex av B. Wahlströms, fast som e-bok. Och alltså jag och e-böcker, njaa. Så jag köpte istället hem boken i fysiskt format. Så är det bara, haha. Klarar inte av att stirra på en skärm. När man läser ska man inte vara i närheten av tekniska prylar och sociala medier!! (eller ja, människor med. Jag vill ha tyst. Man ska få vara i sin egna lilla bubbla när man läser)
 
 
Så, här har vi några av böckerna som jag köpt sen den 18:e juli i år. Alla är inte med där, och två ska bort från bilden. Glömde att jag redan hade de sen innan, haha. Men för att sammanfatta så har det ramlat in hela 26 böcker! (om jag inte missat någon) Fast, det lät ju inte så jätte mycket ändå? VI är ju faktiskt i hälften av månaden November. Förresten om ni inte märkte det, så har jag lagt lite kärlek i bilderna denna gång. Försökte hitta något fint som passade till varje bok! SÅ hoppas att ni uppskattar det, haha. ♥
 
Vad tycker ni om de här böckerna då? Några som ni läst och gillar? Puh, nu är det klart!

2 kommentarer:

  1. Hej Hannah ! jag har taggat dig i höstmystaggen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Liza! Tack så mycket, ska försöka köra den inom närmaste dagarna! <3

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...