Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

tisdag 15 mars 2016

Vårläsning - en enkät!

JohannaJohannas Deckarhörna har skapat taggen/enkäten "Vårläsning" och självklart måste jag liksom alla andra också svara på den! Skulle kunna tänka mig att hon också var skapare åt förra årets vår enkät "Vårlängtan"? Här har ni svaret på den. [2015]


Vad läser du för bok/böcker just nu?
Jag läser för tillfället M varken mer eller mindre av Petra Backström med min Skype-snackis-grupp. Ligger dock efter o så, eh. Sen sedan tidigare så har jag påbörjat novellserien My True Love Gave To me och har också börjat läst Clara Henrys finfina mensbok! (De sistnämnda har dock legat orörda ett tag och lär fortsätta göra, hmmm)
 


Vilka nya böcker som släpps i vår ser du mest fram emot att läsa?
Jag är en sådan där person som inte har sådan jätte bra koll på alla dessa utgivningar. MEN, i maj (tror jag) så kommer fortsättningen på boken Röd Drottning ut. Glas svärdet heter den. Den vill jag läsa. Annars så släpps väl en ny PPL-bok av Modernista nu i vår - skulle vilja läsa de någon gång! Känner dock att det är minst en bok som jag glömt - vad tusan var det för nån!? JUSTE, Sofie Sarenbrants nyaste bok Tiggaren ska jag ha någon gång!

 
Vilket är ditt bästa vårtecken, som du längtar mest efter och som du känner att när du sett det då är det verkligen vår?
Fågelkvitter, sol, ingen slask och när alla fina blommor börja komma! Sen när man kan börja använda converse, mer kortärmat och ibland shorts kanske. För det brukar ibland faktiskt kunna bli riktigt varmt i april/maj. Sen kanske att man börjar cykla och ut och gå lite mer. Är ute lite senare, p.g.a. varmare. Det är helt sjukt dock... det var nyss sommar. Och sommarlov. Det gör mig riktigt tårögd, för vart tar tiden vägen!?!? Jag vet att det inte är första gången som jag skriver det - MEN det är lite rysligt.


Vilken är den bästa bok du läst hittills i år?
Alltså, den jag tänker på först är Fallen ängel av Becca Fitzpatrick. Men uppskattade verkligen Hungerspelen och nu i efterhand så känner jag att boken Askfödd faktiskt var riktigt bra och spännande ändå, även om den var seg i början. Men som svar, Fallen ängel.

 
Om några veckor är det påsk och många läser gärna "påskekrim" då. Har du några sådana planer?
Åh gud, jag läste påsk-rim. Tänkte bara, asså nää inte riktigt. Känner inte till någon som läser påskrim. Har dock inte hört uttrycket påskekrim tidigare heller. Men en deckare/thriller eller en bok med lite fantasy kanske man kan ta sig an. Bara för att jag inte har så mycket deckare hemma. Men inget sådär bestämt just nu. Om bibblan tar in Sofie Sarenbrants nyaste - så visst! (den är dock inte beställd än...)

Finns det någon debutant eller för dig ny författare som du ser extra mycket fram emot att läsa i vår?
 
Christine Lundgren kanske. Hon har precis släppt en ny bok och fått förfrågan om rec-ex. (vet inte om jag hinner läsa innan rec-datumet dock...) Annars så vill jag testa på böcker av Lucy Dillon och Jojo Moyes då jag har varsitt ex av de hemma! Men som sagt, har inte koll på nya debutanter precis. Suck.
 
Slutligen: finns det någon bok som ger dig extra mycket vårkänsla? (Kan vara genom omslag, innehåll...Berätta varför du väljer just den).

Intressant fråga. Som många skrivit, nu till våren väljer man nog gärna feel-good böcker! Eller lite sådär söta rosa moln böcker. Kärlek. Men annars småmysigarysiga deckare känns också som ganska bra val. Jag får dock inte riktigt vårkänslor av fantasy, speciellt mörk fantasy. Det känns helt ärligt mer som höst. MEN, jag är en sådan som läser
vad jag vill oavsett årstid. Bara jag är sugen på boken just då liksom.
 

PS. Har ni ett jättebra blogginlägg (eller om ni vet någon annan som skrivit) eller hemsida med böcker som kommer ut i vår/tidig sommar så får ni jätte gärna länka i kommentarerna! Speciellt om det står om ungdomsböcker - för jag är själv typ helt lost. Ni får ursäkta, haha. ♥ Ha nu en fin vår alla! NJUT

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...