Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

onsdag 9 mars 2016

Wrap-up #läsalotsport16

HEJSAN! I'm alive, or almost atleast. (Jag har liksom inte varit här på 2 hela veckor) Jag har velat blogga hur länge som helst, men skolan tar nästan död på mig. Seriöst. Igår satt jag uppe och pluggade till typ sådär halv 12. Jag hinner varken blogga eller läsa - de saker som jag älskar att göra! Det känns så himla surt. Men annars är jag väl hyfsat levande... det har dock skett en lite mindre rolig sak i mitt liv. Men det hela är ganska så privat, så det släpper vi. Det är liksom bara att fortsätta kämpa och klistra dit ett leende.

Ja, juste! Anledningen till att jag överhuvudtaget skriver just nu är för att jag är hemma. Cuz, I'm sick. Hade världens huvudvärk i morse och halsont, kunde knappt svälja. (brukar dock oftast pina mig att gå ändå) Förövrigt så har jag typ tappat rösten. Väääldigt hes och ibland kommer den knappt fram. Vi ska liksom hålla i presentationer i skolan imorgon - själva! Känns ju lite olyckligt att stå själv framför klassen i 5 minuter och försöka prata. Det är ju liksom jobbigt i vanliga fall när man är fullt frisk...


 
 
MEN. Minns ni #LäsALotSport16 som Elvira höll i? Jag skrev om det här. Jag försökte under den veckan (v.8) uppdatera genom ett blogginlägg, men det blev inget, p.g.a. att jag hade lov, läxor och valde att läsa på kvällarna istället för att just blogga. Så LÄST blev det! Här kommer nu en liten wrap-up på hur det gick! Det här var mina egna små mål:




  • LÄSA FÖR ATT DET ÄR KUL! (Det viktigaste målet ju!)
GODKÄNT! Jo, men jag läste nästan varje dag och jag vet att jag mår bra av det, den där avkopplingen. Sen så kände man ju sig liiite sådär pressad till att läsa, men det är kanske en sådan push som man behöver ibland!

  • Läsa minst 20 sidor per dag.
Totalt antal lästa sidor: 275
Här kan ni ser hur jag läste under de olika dagarna:

  1. Måndagen: Från s. 9 till 38 = 29 sidor (Bok: Gudarnas ö)
  2. Tisdagen: s. 38 till 72 = 34 sidor
  3. Onsdagen: s. 72 till 160 = 88 sidor
  4. Torsdagen: s.160 till 209 = 49 sidor
  5. Fredagen: s. 209 till 251 = 42 sidor
  6. Lördagen: -
  7. Söndagen: s. 11 till 44 = 33 sidor (Bok: M varken mer eller mindre)
 
NÄSTINTILL AVKLARAT! Hmm, jag höll ju mig över 20 sidor per dag. Men det blev ju en liten tabbe på lördagen där, när ingenting blev läst. Men helt okej läst ändå! Har sett att vissa läste minst 100 sidor per dag, så jaa... Men jag kör i min egen hastighet. Alla läser vi ju olika? För jag är inte heller en sån som bara vill rassla igenom en bok för att bara läsa ut den. Jag vill ta god tid på mig att "lära" känna den!
 
  •  Läsa ut minst en bok.
AVKLARAT! Läste ut boken "Gudarnas ö" av Tera Lynn Childs. 251 sidor totalt i den.

 
Så, jag tycker att det gick riktigt bra för mig ändå! På fredagen så ramlade äntligen "M varken mer eller mindre" in i min brevlåda som jag väntat på i ungefär 2 veckor. Den fanns inte med i min TBR-hög inför läs-a-lot:en, men då jag verkligen behövde börja läsa den, så valde jag att fuska lite. (fusk och fusk... jag valde att utvidga utbudet lite kan vi säga)

Ska sen i framtiden försöka skriva några recensioner och en bookhaul. (ni vet Bokrean!!) Förresten, jag har i år inte skrivit några månadsrapporter... är det något NI tycker är intressant att läsa? Borde jag börja igen? Fast kan ju fortfarande göra för mig själv ocksåå... ja vi får se!

Ps. Hur gick det med era mål? Fick ni något läst?
 

2 kommentarer:

  1. Jag iaf tycker det är jätte intressant att läsa månads rapporter. Men skriv det bara om du vill. För mig på läsaloten gick det bra, fixade mina mål. Kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du är sjuk :/ och rött så mycket hann du ju faktiskt med - dessutom är det ju som du säger definitivt viktigast att finna läsglädjen :D kul att du deltog!

    Angående månadsrapporter så tycker jag det är kul att läsa, men gör det bara om du själv känner att du vill :)

    Kram!

    SvaraRadera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...