Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

söndag 21 februari 2016

Läs-a-lot: sportlov 2016

Elvira på bloggen The World I Live In har dragit igång en såkallad "läs-a-lot" som kommer pågå under sportlovsveckan (för oss som går i skolan) Men ja, vem som helst som vill få en extra push kan delta! Så, mellan 22.2 och 28.2 så kommer det här läsmaratonet vara i gång! Självklart är jag med - p.g.a. att min läsning står still för tillfället...
 
För att läsa mer om Läs-a-lot Sportlov 16 så kan ni kika in >här<
 
 
Vad ska jag ha för mål då? Har inga sådär jätte speciella böcker som jag är sugen på att läsa. Men ska kolla i min bokhylla nu. Ses. Sådär, här kommer högen med böcker, som jag kommer välja ur: (blev under tiden attackerad av ca 9 böcker, som ville ge mig rivsår på armarna, tack för det!)
 
 
 
Clara Henry's bok och My True Love Gave To Me är redan påbörjade sedan ganska länge, så om det blir något läst i dem så skulle det inte precis vara fel! Annars ca 3 fantasy, en skönlitterär/ feel-good bok och en vanlig ungdomssbok!
 
 
Några små mål för mig själv:
 
  • Läsa minst 20 sidor per dag. Då det är sportlov så vill jag försöka hinna röra mig mycket, vara ute, va med kompisar, familj osv. Kanske träna lite. (säger vi) Så det är mest på kvällarna som jag kommer läsa. Så minst 20 sidor per kväll.
  • Läsa ut minst en bok, om boken jag väljer inte är över 400/450 sidor. Då räcker det med att jag kommit skapligt långt i den. (Tänker att om jag läser typ 30 sidor per dag = 30x7= 210 sidor. + kanske lite fler)
  • LÄSA FÖR ATT DET ÄR KUL! = typ skippa telefonen, stäng av den och läs bara!
 
Jisses. Vissa sätter att läsa ut 5 böcker som mål. Men jag bara, neeeej. Om jag lyckas med 1 bok i veckan nuförtiden, så är det ganska lyckat :-) Go go go alla nu! Så höres vi kanske i form av någon uppdatering kring hur det går. Om jag orkar.... har i alla fall påbörjat några recensioner, och en av dem lär komma upp inom de närmsta dagarna. Så jag jobbar på bloggen i tystnad. Faaaaktiskt.
 
Ps. Nu när jag tänker efter så är det första gången som jag deltar i någon typ av läs-a-lot. Så en klapp på axeln till mig själv, haha. Anledningen är nog att jag inte kan läsa under press, men nu så är det här bara för min egen skull. Så det borde gå! Och ni kommer inte hitta mig på instagram p.g.a. att instagram-appen inte funkar för mig. Tyvärr.
 
Kommer DU delta?
 

1 kommentar:

  1. Ett hundra mil är en riktigt bra bok! Läste ut den en regnig sommarlovs dag och jag tyckte så mycket om den. Claras bok måste jag också läsa snart, kram på dig <33

    SvaraRadera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...