Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

torsdag 25 december 2014

Bokbloggarnas litteraturpris 2014

2014 är snart slut. Vilket jag tycker är helt sjukt, för alltså jag tyckte nyss att det var sommarlov och allt. Tiden går helt enkelt för fort fram .. *cry*
 
Tack vare Tova på Bokugglan så hittade jag till det som kallas Bokbloggarnas litteraturpris 2014. Där får alla som har en bokblogg chans att nominera boktitlar som måste ha kommit ut på svenska under 2014. Så om vi tar te.x. Allegiant (Veronica Roth) som kom ut på engelska för några år sen, men kom ut på svenska i år. Den skulle gå att nominera. För det spelar ingen roll när boken gavs ut på originalspråket!
 
Nomineringarna ska vara inne senast den 31 December 2014!
 
Jag nominerar:
 
  • Kanske ihop (#2) av Johanna Lindbäck! (Den var helt självklar för mig!)
  • Maze runner: I dödens labyrint (#1) av James Dashner
  • Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt (Gilla böcker har tryckt en nyupplaga iår, vet ej om det gälls) Stryken då den inte var godkänd.
  • Jägaren (#2) av Harlan Coben
 
kanskeihopMaze runner : i dödens labyrintLåt vargarna komma (pocket)Jägaren (Häftad)
 
 
 
Jag hade ganska svårt att komma på böcker, för jag har mest läst gamla & endast några få från det här året! De flesta böcker jag ville läsa kom ut i höst & biblioteket har inte hunnit fått in dem än. Så det är ganska trist, hade velat läst dem år 2014. Men, men.
Har världens viktigaste kyss av David Levithan (från biblioteketet) hemma, så får se om man börjar läsa på den. Har även fortsättningen på Beskyddaren och boken fågelburen, som jag inte vet så mycket om! Förutom att den har ett väldigt fint omslag!
 
Men gå nu in och läs om Bokbloggarnas litteraturpris häääär & nominera sedan de böcker du tycker borde vinna! :D Må bästa bok vinnaaaaa!
 
 
pssst.. det kan hända att jag uppdaterar min lista! Om jag skulle hinna med någon bok till som jag gillar! Så att ni vet!

2 kommentarer:

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...