Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

måndag 19 januari 2015

Oväntade följder

 
Författare: Jocelyn Shipley 
Förlag: Stabenfeldt (Girl:it)
Utgivningsår: 2014
Serie: Oväntade följder #1
Sidantal: 138
Språk: Svenska
Originaltitel: Beyond River Boy
Nyckelord: vardag, kärlek, utpressning, att fotografera, vänner, familj
Övrigt: Utläst 11 Janurari 2015 (Tog endast 1 dag att läsa ut)
 
 
Det här är en sån där Girl:it bok, som kommer ifrån en bokklubb som jag är med i. Om du skulle vilja ha boken eller en annan bok från klubben, så kika här. Bläddra sedan ner till sista stycket i inlägget för två tips för att hitta boken! Eller tre är det kanske! Aja, kika där om du är intresserad!
 
~
 
När Sydney börjar high school är hon säker på att allt har ordnat sig och att allt kommer bli bra. Hennes föräldrar har förlåtit henne för sommarens olyckliga äventyr med pojken vid floden (därav det engelska namnet på boken) och hennes föräldrar lånar henne pengar till en sprillans ny kamera! Som är hur fantastisk som helst.
 
På skolan som hon börjar på får hon en fadder, Vanessa (som spelar en stor roll i boken) och är en av de populäraste & snyggaste tjejerna på Stonehill High. Vanessa har även en snygg bror som liksom Sydney börjar i high school. Kanske kan han få Sydney att glömma killen vid floden? Som inte hör av sig..
 
Men Vanessa har en hållhake på Sydney, pågrund av en sak som hon gjorde med flod-killen. Ska hon göra det som Vanessa säger? & samtidigt hålla det hemligt för sina föräldrar? För att få köpa kameran fick hon lova att hon inte skulle ha några stora hemligheter för sina föräldrar och det gör allt knepigt. Hur ska hon kunna sätta stopp för Vanessa och samtidigt behärska sina föräldrar?
 
Omdöme & tankar:
En väldigt lättläst bok, inte för liten text & ynka 138 sidor. Men det jag gillar med girl:it's böcker är att det trots de oftast korta böckerna lyckas få med en hel historia! Som faktiskt funkar! I just den här kretsar det runt en sak & man får samtidigt veta lite mer om huvudpersonen och så. De lyckas få med en läsvärd historia i alla fall, trots siddantalet.
 
Sydney vet jag inte vad jag tyckte om. Jag kände inte direkt igen mig, bara att jag gillar att fota! Så jag föll ju lite för omslaget, hihi. Tyckte hennes hus kändes mysigt, då hon bor på ett hotell. Hennes föräldrar gick väll, men tyckte de mer brydde sig om den "onda tjejen" än deras dotter, vilket kändes lite taskigt.. Jasmeer, Sydneys kompis verkar väll schysst och de gjorde ett bra team work på slutet. Heath, Vanessa bror var väll ganska gullig & blyg. Dock så var kärleken inte så mycket i fokus för dem, tyvärr.
 
Men lättläst bok, bra story, läsvärd, spännande. Man ville veta hur det skulle gå! Ja, men en bra bok liksom de flesta från bokklubben! :) Har dock inte hittat den här boken på engelska. Så kolla där uppe för tips, vart den kan finnas alltså! Kram på er! :D 1 more punkt avklarad
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...