Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

torsdag 1 januari 2015

Ett gott nytt år - 1 dag för sent

Gott nytt år på er! Dock lite sent, haha!
 
 
Något som var jätte kul var att jag klarade av Goodreads Reading Challenge 2014, vilket jag inte trodde alls att jag skulle klara. För 2 dagar innan nyår hade jag 2 böcker kvar, vilket var lite omöjligt att hinna läsa. Det hade väll gått om jag la ner 48 h på att bara läsa böcker, men det kändes lite smått onödigt. Jag gick i alla fall igenom mina bibliotekskvitton (och ja, jag sparar alla xD) & så visade det sig att det var 4 stycken som jag inte hade skrivit in på goodreads. En bok hade jag helt glömt, vilket var Erased (raderad på svenska), så den kunde jag lägga till. Som jag typ älskade. ♥ Dystopi & thriller typ :D
  1. Boken Stenhjärta av Ingrid Olsson fick jag skapa på goodreads
  2. Boken Betong fjäril Betong av Ingrid Olsson fick jag också skapa..
  3. Boken Tricks av Björn Sortland var jag påväg att skapa, men hittade den sen :D
Så med dem 4 böcker jag nämnt så klarade jag ändå mitt mål, med att läsa 60 böcker! Jag klarade till och med av 62 böcker. Så jag är väll ganska stolt.. :D
 
~
 
Något jag inte vet, är vad jag ska sätta upp för mål för 2015, alltså i år. Egentligen vill jag bara läsa, utan att ha någon press. Så kanske sätter upp på goodreads att läsa 40-50 böcker, vilket jag borde klara av. Sen så skulle jag vilja ha något liknande Boktyckes läsutmaning 2014, för jag hoppade typ in i den i höst , så skulle vilja få vara med från början. Ni får gärna tipsa om sådana utmaningar! :) Jag har ett antal böcker jag skulle vilja läsa, kanske ska fixa ihop en lista!
 
Många har någon lista över sina favoriter som de läst från 2014, och där vet jag inte riktigt. I mina 2 år som jag börjat brinna för att läsa, så minns jag mest dem från 2013, så lite krångligt. Men jag kan nog knåpa ihop några, utan inbördes ordning. Böckerna jag gillat bäst:
  • Kanske ihop - Johanna Lindbäck ♥
  • kanskeihop
    Jägaren - Harlan Coben (Recension kommer!) ♥
  • Jägaren (häftad)
  • Raderad - Nick Gifford (Jag hade helt glömt bort den, men nu minns jag hur jag älskade den! Den var så spännande.. :D) ♥
  • Raderad (kartonnage)
  • Helena (#1) - Josephine Angelini (även hela serien)
  • Helena (häftad)
  • Jag, En - David Levithan ♥
  • Jag, En (pocket)
    Rör mig inte & Rädda mig inte - Tahereh Mafi.. alltså jag är osäker om jag läste dem 2014 eller 2013, då jag inte har några kvitton med dem med! Jag älskar i alla fall dem 2!
  • Rör mig inte! (inbunden)Rädda mig inte! (inbunden)
  • Förr eller senare exploderar jag - John Green ♥
  • Förr eller senare exploderar jag (e-bok)
    En plats de kallar Lyckan - Mårten Sandén ♥
  • En plats de kallar Lyckan (pocket)
  • Ingen skulle sakna dig - Michelle Gagnon ♥
  • Ingen skulle sakna dig
    Divergent #1 - Veronica Roth (även insurgent)
  • Divergent (inbunden)
    Emma sköld - serien - Sofie Sarenbrandt
  •  Vila i frid (pocket)Andra andningen (pocket)Visning pågår (inbunden)
  • Ett oemotståndligt begär - Meg Cabot ♥
 
Ja, alltså jag har nog faktiskt läst ett antal bra böcker! Vissa platsar bland mina favoriter! ♥ Det kändes som att jag inte läst några speciella böcker, men jag hade fel! Det var för att jag inte mindes så mycket från i vår & de var då jag läste som mest. Är faktiskt glad att jag läst dem som jag nämnt ovan! Ni borde absolut ge dem en chans. Om någon ser intressant eller spännande, fråga om den i kommentar så kan jag berätta lite om den! :) Ha det bääst ♥
 
Uppdatering: Ska fixa en bättre bakgrund någon dag, orkar bara inte just nu! SÅ den är endast tillfällig! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...