Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

torsdag 22 januari 2015

Boktävling, mitt liv, grekisk mytologi och ny funktion

Hej på er! Jag kände för en liten uppdatering från mitt håll av världen. För har inga recensioner att skriva då det går trögt med läsningen, berättar mer sedan. Jag har inga nya kort att visa, inget speciellt om böcker. Så vi kör med ett litet all around inlägg.
För det första, är jag den enda som har jätte svårt att skriva samtidigt som man lyssnar på musik? Man blir ju förtrollad av musiken ibland, och om man kollar på Youtube dras man till musikvideon. Detta är ganska störande ibland, haha. Så jag fattar inte att vissa kan lyssna på musik ex, när de pluggar eller läser böcker. Vad föredrar ni? Musik eller inte när ni gör något viktigt? Om jag slösurfar går det såklart bra. Men annars njaaa..
~
Men än så länge har jag endast läst ut 2 böcker den här månaden. Håller på med min tredje, världens viktigaste kyss. Jag vill absolut läsa, men det är annat problem. Det är så att vi antagligen har vägglöss i vår lägenhet. Och ja hela ens tillvaro vänds upp och ner. Och hela familjen mår typ skit på grund av det. Särskilt min mamma! ♥ Jag hatar att lägga mig & det är bara i min säng som jag läser. Och sen att dem kan bo i ens böcker. Ja ni förstår nog, man är inte så lockad. Och det här är väll inget intressant för er, men det är skönt att skriva av sig. Och det är inte ens säkert att vi har, för 2 personer från Anticimex har sagt olika saker. Den första sa att vi hade & den andra (proffs skulle han va) att vi inte hade. Men vi fortsätter att få bett, som liknar myggbett. Men det kan ju det inte vara nu. Och inte nässelutslag eller något sånt, för alla får de där betten. Ja, det är hemskt rätt ut sagt. Så man känner sig inte så glad nu för tiden. Läxorna lider också, då jag gjorde de i sängen förut. Någon mer som varit med om det? Ni ska vara glada om ni inte haft, peppar peppar vill säga. Det är så jobbigt att inte veta säkert också.. :( usch.
~
Något som är jätte kul i skolan är att vi håller på med antiken på so:n & grekisk mytologi i svenskan. Som är ungefär samma sak! Tycket det är jätte spännande sen jag läste starcrossed serien, som handlade om gudars ättlingar. Längtar tillbaka till den serien just nu! ♥ Ni kan läsa recension på första boken i serien här.
    Nemesis

Just nu funderar jag, för jag ville ta upp ett antal saker. Ja juste! Anna på Sagan om sagorna lottar ut 3 exemplar av boken Mörk Ängel! Jag ska anmäla mig snart och jag råder er att också göra det! :D Vet inte så mycket om boken, sooom jag tror är en serie? Rätta mig om jag har fel, haha. Men jag vet en person som gillar den, så varför inte! Och det är ju en bok! :D nu får jag hoppas hoppas hoppas. bring me luck! ;)
Mörk ängel


Ja, var det något mer jag ville? Jag vet faktiskt inte. Eller jo! Vad tycker ni om den nya funktionen på min blogg? Du hittar den om du kollar i slutet på alla inlägg. Där det finns rekommendationer på liknande blogg inlägg. (fast oftast är det lite random)


Ja där har ni den nya funktionen! Vad tycker ni om den? Är den onödig eller är den bra? Just tell me. För det är ju ni som upplever min blogg. Jag själv också, men jag ser den inte utifrån som ni.

Ja, det var en liten uppdatering från mig. Ni får gärna svara på mina frågor, som finns lite överallt i inlägget med fet stil. Hoppas det var kul att höra ifrån mig. Om ni vill följa mig mer ingående, framförallt om läsningen så hittar du min goodreads här. kram på er! Sen påminner jag er om att anmäla er till Läsutmaning 2015, vi har i alla fall fått ihop över 30 stycken! Super kul! :D Info här.


4 kommentarer:

  1. Vet inte hur det är att ha vägglöss men jag förstår hur ni måste känna er just nu. För väntadet på svar är ju absolut det värsta! Att inte veta om det är ja eller nej, så irriterande. Hoppas ni får veta snart :) jag tycker om den nya funktionen, har sett den på andra bloggar också och klickar mig ofta vidare om jag hittar nåt intressant :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken! :) Vi hade en från Anticimex igår och det är nu säkert att vi inte har vägglöss. Det skulle kunna vara fågelloppor (då en av våra grannar matar fåglar) Annars kan man vara känslig mot kvalster eller så är det mamma som har några utslag (då hon har mest) Men vägglöss är det då inte, så skönt. Men man är fortfarande liiite osäker, haha. Kul att höra! :D Då får den nog stanna kvar! / kram

      Radera
  2. Det där med musiken beror på hur jag känner för mig tillfället och vad jag ska göra... Oftast brukar det vara på musik om jag gör roliga saker, men när jag jobbar eller ska skriva något då är det tyst :)
    SV: För det första, FÖRLÅT för att jag inte svarat tidigare! (skäms i ett hörn) Jag ville tacka för uppmuntringen med läsutmaningen men jag tror inte att det är något jag vill göra :) Och du var inte alls tjatig, det är kul att du informerar om roliga grejer som händer på din blogg :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi likadana med musiken! :) skönt att man inte är ensam.

      haha, det gör ingenting! Men man blev ju lite orolig att du inte tog emot kommentaren så bra då, men skönt att det var okej! Ja varsågod för uppmuntringen, det är ju fortfarande inte för sent ;) , du kan bestämma dig dagen innan nyår att du vill pricka av punkterna med recensioner som du skrivit under året! Så du har tid på dig! / kram :D

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...