Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

söndag 10 januari 2016

Miriam Bryant

Ni vet på YouTube, när man börjar med att kolla på ett videoklipp och det slutar med att man håller på och kollar på något helt annat än det ursprungliga?

Jag har i alla fall fått en väldig "crush" på Miriam Bryant och hennes musik + röst. Hennes covers från "Så mycket bättre" är verkligen fina och bra. Har aldrig kollat på själva programmet, men så en dag kollade jag på Så mycket bättre-avsnittet när det var Sven-Bertil Taubes dag och det var riktigt underhållande. Främst för att jag fick se Miriam Bryant in action! Men det var faktiskt riktigt intressant att få veta mer om Sven-Bertil då han är en väldigt viktig person för musiken. Han hade även mycket intressant att berätta, ex. vad han gjort i livet och sånt. :-) Ni kanske känner igen just namnet Evert Taube? Ja, det var i alla fall hans pappa.

En av mina favoritlåtar just nu är hennes cover på Sven-Bertil's låt Ett sista glas. Riktigt coolt att hon fått en låt för lite äldre att spridas bland oss unga! ♥

 
 
Men så satt jag där en dag på YouTube och hittade till denna video:
 



Skulle vara så himla underbart att få vara med och uppleva det där. Både Miriam Bryant och Ellie Goulding är jätte duktiga sångare! Älskar dem båda! Här kan jag också säga att de sjunger båda två varsin låt från Divergent's soundtrack. (ni vet böckerna skrivna av Veronica Roth, dystopi, japp precis) Riktigt coolt att Miriam faktiskt är med på det. Två underbara låtar! Var bara tvungen att dela videon, man blir amazed. Skulle lätt fangirla om jag varit där, haha. Liksom två divergentlåtar i samma uppträdande + två av mina favoritsångare.
 
Det var den videon som var anledningen till att jag skrev detta inlägg! Hoppas någon gillar den. Känns dock som att Ellie Goulding inte sjöng sitt bästa, men whatever? Vi hörs snart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...