Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

fredag 29 augusti 2014

Helena: Starcrossed #1

Författare: Josephine Angelini
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsår: 2011
Serie: Starcrossed #1
Sidantal: 505! (Längsta bok jag läst!)
Språk: Svenska
Originaltitel: Starcrossed
Genre: Grekisk mytologi, fantasy, (?) förbjuden kärlek, vänskap
Övrigt: Utläst 25 Augusti 2014. Kan tillägga att det tog 3 dagar att läsa den, och den var ju även 500 sidor lång... så rätt stolt! :D


Boken handlar om Helena "Lennie" Hamilton som är extremt blyg. Så blyg att hon mår fysiskt illa av att dra till sig uppmärksamhet, vilket är svårt att undvika för att hon är vacker som en gudinna! Med sitt långa blonda hår och sin längd. Hon är även extremt stark och väldigt duktig på löpning. Men på den senaste tiden har underliga saker börjat skett, som att drömma fruktansvärda mardrömmar och att ha olika syner. Och när hon träffar Lucas Delos för första gången drabbas hon av ett plötsligt hat och försöker döda honom! Inför hela skolan. Hon ser även tre gråtande gummor som rabblar upp massa olika namn. Trots det som hänt känner sig Helena dragen till Lucas .. (och familjen Delos), samtidigt som hon bitvis börjar få reda på sanningen om vem hon egentligen är.

Omdöme: Jag tycker verkligen om denna bok! ♥ Och jag menar det! Först och främst Helena.. hon får magont av för mycket uppmärksamhet ... men hon är så fin ändå! Hon märker inte av att alla killar skulle göra nästan vad som helst för att få henne. Och hon är inte det minsta blyg med sina vänner Claire & Mark! Sen är hon rätt psykiskt stark också.. vilket man märker av i del 2.

SEN SÅ KOMMER VI TILL LUCAS! OMAJGAD. Jag måste bara säga det här.. att idag på svenskan sa jag tyst.. Lucas >.< till min lärare Niclas.. men tror ingen hörde det. Fast jag sa det rätt högt. Asså så pinsamt.. jag tänkte inte ens på boken när jag sa det. Det bara ploppa ur. Men ja, har någon annan varit med om något liknande? xD Haha.. skratta åt mig. Men Lucas blå ögon.. hans hy.. så beskyddande och omtänksam. Varför finns bara såna killar i böcker?


Några fina och roliga stunder.. och kanske romantiska! Har såklart fler
men ni måste få chans att läsa några själv! :)
Där har ni några bilder! Tycker ni om att jag lägger ut bilder av text från boken? Då ser ni ju hur språket är och om ni tycker det är värt att läsa. Men det kanske spoilar för mycket, så säg till! Behöver alla tips jag kan få. Jag ger boken 5/5 ♥ Fastnade i den direkt.. karaktärerna, språket, stunderna och Lucas. (alla syskonen Delos förövrigt!) En läsvärd bok.. kommer att skriva recensioner av de två följande. Har kommit halvvägs i Hades. #2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...