Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

måndag 17 november 2014

Ett tunt blått streck


Författare: Jenny Leeb
Förlag: Pocketförlaget
Utgivningsår: 2012
Serie: -
Sidantal: 325
Språk: Svenska
Originaltitel: Ett tunt blått streck
Genre: Chicklitt, kärlek, vänta barn,
Övrigt: Utläst 8 November 2014




Den här boken är en typiskt Chicklitt har jag fått reda på & för att jag inte visste vad det var innan, börjar jag med att inleda med en liten förklaring.
Chicklit - Är en bok som handlar om kvinnor mellan 20 - 30 års åldern som bor i en storstad. De riktar sig till kvinnor och är oftast skrivna av kvinnor. Kvinnorna / eller kvinnan söker oftast perfektion, som kärlek, partner, jobb osv. Omslaget är oftast rosa eller lila. I Sverige är Jenny Leeb och Denise Rudberg några av dem som skriver chicklit. (Haha, jag har böcker av dem) Även Marian Keyes som också skriver under den genren. Man kanske är lite ung, men chicklit är lite av en feel-good bok.
 

Handling:

Boken handlar om Ellen som är inköpschef på Kanal5 och ständigt singel. Hon undrar såklart varför hon aldrig träffar någon och börjar därför gå i terapi.
Jens är en av Sveriges hetaste programledare. Han dejtar kollegan Tess, men det knakar i fogarna för dem. Vilket ingen vet..
 
Om ni inte räknat ut det, så finns det ett band mellan Ellen och Jens. Det är så att de träffas då och då, efter någon fest. (Fast i hemlighet) Men det är inget seriöst, fast de gillar varandra. Men Jens och Tess (hans kollega) bestämmer dig att de ska satsa på att vara ihop och ungefär då upptäcker Ellen att hon är gravid. Med Jens barn. Men hon bestämmer sig (tuff som hon är) att behålla barnet och ta hand om det på egen hand. Men när hon börjar glädjas åt det händer något som vänder upp och ner på hennes liv. (och Jens)
 

Omdöme & tankar:

Nu var det ett tag sen jag läste boken. Men det här var en sån där feel-good bok. Även lite spännande att se hur man jobbar på en tv kanal. Här på kanal5. En bra sak var att man inte märkte av att Ellen och Jens var över 30 år, vilket gör att yngre kan läsa den! Men man kände sig lite frånvarande ibland.. men jag antecknade under läsningen att jag log väldigt många gånger. (Bra!) Sen att Jens kompis var rolig. Haha.

Sen en annan anteckning på mobilen: Jens verkade så självsäker. Framförallt i teve-rutan. Men jag kan säga er att det var han inte alltid. Han var väldigt osäker med tjejerna han "var" med, alltså ihop & man förväntade sig liksom inte det. Så man kan inte veta hur en person är, förrän man känner den på djupet. Slut på anteckning.

Jag tror att det här är en av få böcker där killarna inte är så självsäkra. För det är oftast tjejer man läser om som inte vet vad dem ska göra eller känner. Håller ni inte med mig? Ellen i den här boken var väll inte så självsäker på insidan heller, i alla fall inte med kärlek. Annars var hon rätt framåt och rolig. Men kul att killen för en gångs skull inte är så självsäker. Fast för det mesta så är inte killar huvudpersoner i böcker jag läser, men ändå. En helt okej bok, för att jag bara köpte den spontant på en loppis en gång! :) 3-4 stjärnor. Och, jag är inte så bra att fördela stjärnor.. om ni har märkt. Haha. Därför lite osäkert och oftast velar jag mellan två.
 

3 kommentarer:

  1. Hej hannah! Har en tävling på min blogg där tre stycken vinner varsitt paket av mig. Just nu är det endast två tävlare med så chansen är stor att vinna. Kika in på min blogg :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett den! ;) Men väljer du vinnare efter citaten man skriver? Eller väljer du bara någon random? Fattade inte riktigt, haha. Så frågar .. / Hannah

      Radera
    2. bra att du frågar, hade faktiskt inte skrivit så noga märker jag nu :) men jag kommer dra lott vem som vinner och det citat man valt kommer synas på ett eller annat sätt i priset sen :)

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...