Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

söndag 2 november 2014

Tystnad och Lögner

Författare: Laura Summers
Förlag: Stabenfeldt AB
(Bokklubben Girl:it)
Utgivningsår: 2014
Serie: -
Sidantal: 266
Språk: Svenska
Originaltitel: The summer of Telling Tales
Genre: Contemporary, lögner, det förflutna och att försöka gå vidare.
Övrigt: Utläst 24 Oktober 2014
pssst! Mina nya strumpor på bilden!


Det finns två sätt att bevara en hemlighet - Genom tystnad och genom lögner.
Systrarna Ellie och Grace har lämnat sitt gamla liv bakom sig och framtiden verkar bättre, ljusare och mer spännande. Nu har de chansen att vara vem de vill eller att bara få vara sig själva. Men det förflutna flämtar dem i nacken. Hur ska de kunna hålla skenet uppe? Går det att bevara en hemlighet / det förflutna hur länge som helst?
 
~
Det var det enda jag visste om boken när jag började läsa den.. och känner att jag inte borde avslöja för mycket för er heller. Ni får reda på det förflutna och sådant i början av boken.. så det behöver inte jag berätta.
 
Omdöme: En väldigt lättläst bok som tog max 2 dagar för mig att läsa ut. Den var väldigt bra faktiskt! Även om vissa grejer som hände var väldigt förutsägbara! Jag älskade verkligen hur storasystern Grace utvecklades på slutet. Jag hoppas att ni kommer märka det om ni läser boken. Jag kände igen mig med Grace ibland och skulle lätt kunna vara henne.. men jag skulle vilja ha Ellies förmåga att vara framåt och alltid våga prata. En mix av systrarna skulle bli en väldigt bra människa, haha. Sedan så var ju Ryan rätt söt .. och att han aldrig gav upp hoppet. Man ville aldrig sluta läsa om dem. Sen det där med det förflutna gjorde att man fortsatte att läsa.. liksom hur skulle det gå?
 
Spoiler: Med tanke på bokens namn Tystnad & Lögner .. har jag kommit fram till en sak, haha. Att Ellie som är pratsam skulle kunna stå för Lögner. (Hon ljög mycket) och Grace som alltid var tyst - Tystnad. Så istället för Tystnad & Lögner skulle det kunna stå Grace & Ellie. De motsvarar ungefär samma sak.. det var det jag ville säga. ;)Slut på spoiler.
 
Men en läsvärd bok! Som får 3-4 stjärnor. Den finns att beställa på bokklubben Girl:it om man ringer. Telefonnummer går nog att hitta på deras sida. Kontakta annars förlaget Stabenfeldt som trycker böckerna. Annars finns den kanske att hitta på engelska. Namnet hittar ni längre upp i inlägget under Originaltitel. Något av alternativen borde gå! Lycka till om ni testar & vill ha boken!


1 kommentar:

  1. Bra blogg! Älskar boken! snygga strumpor föresten!

    SvaraRadera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...