Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

fredag 14 november 2014

- Life is a joke -

Förlåt för superdålig uppdatering, men jag känner att jag inte mår så bra just nu. Har i alla fall smått börjat på en recension av Ett tunt blått streck. Det här citatet på ett av skalen som jag fick nyss .. beskriver så jäkla bra hur jag känner just nu.

- LIFE IS A JOKE -
Vi har hundratals läxor, och jag pluggar och gör varenda än. Oftast får jag A på proven. Och jag vet inte ens vad jag vill bli i framtiden.. så det känns som att jag gör allt förjäves. Jag skulle lika gärna kunna bli något som städare, servitris eller jobba på bibliotek / bokhandel. För det behöver man inte precis toppbetyg. Sen att det är typ bara 4 st i klassen som pluggar av 16 stycken. Hur kul är det?

Jag är också så jäkla förbannad på en lärare. Förlåt. Men jag vill nästan döda honom ibland. Han förstör bara för mig. Han är rätt ny på skolan och norrman.
Saker jag stör mig på med han:
  • Jag fattar inte ett piss när han förklarar. För det första så bryter han på norska, sen förklarar han något, smått mumlande och går sen därifrån. Say what?
  • Han byter taktik på vad vi ska göra.. typ lärandet. Arbeta i grupp eller arbeta för sig själv. Han säger ja vi ska och vi ska. ALLTING SKA VI GÅ IGENOM PÅ MÅNDAGAR. Vi hoppar mellan olika grejer också. Sen byter han på No & matte lektionerna. Så när vi ska ha matte kör i oftast NO och vice versa.
  • Han säger att han ska göra saker. Gör han det, nej. Som han skulle idag lägga ut målen på ämnet DIREKT. Jo, tjena. Här sitter man och väntar på det.
  • Han gick igenom och sa vad vi skulle kunna på ett prov dagen innan. Fattar ni? Det är ju ingen idé då. Sen så säger vår andra mentor (ja han en av våra mentorer Dx) att man ska börja plugga 1 vecka innan och ta det lugnt och inte plugga dagen innan. Så går han igenom vad vi ska kunna dagen innan. Alltså, hallå.
  • Han är så störande. Han frågor alltid 4 av oss (vi sitter vid samma bord) om vi ska göra något eller inte. Bara för vi är smarta ska ju inte vi elever bestämma. Han har typ alltid ögonkontakt med oss 4. Peddo-varning. Det är scary. För jag brukar oftast kolla på läraren när den pratar. Men nej, tack. För han ser så läskig och stirrig ut.
  • Han mumlar för sig själv och tror att vi lyssnar ibland. När ingen gör det. Sen så höll han på att prata idag när vi skulle få plugga på ett prov. + Idag fick jag reda på att det ska vara med 7 sidor till på provet. (alltså mer att plugga) Provet ska vi ha på Måndag också.. så två dagar innan.
Hoppa hit om du inte vill se mina anledningar. Men om ni läste allt.. borde man prata med rektorn? Min pappa har funderat på det och jag kom att tänka på det idag.
Förlåt om jag verkar egoistisk och pratar om mina problem. Men det var skönt att skriva ut lite, haha. Men det är så jobbigt att gråta när folk inte ser. Ingen märker för tusan att man mår dåligt. Alla tjatar om läxa och allt. Jag säger bara Life is a joke. Även om jag inte är precis en sån som visar sina känslor för alla, så tycker jag någon borde märka något. Men aja, sånt är väll livet antar jag. Life go on. :)

Jag gillade matematik förut. Men inte lika mycket nu.
 
Study now, be proud of yourself later!
Egentligen är det kul att plugga, men i måttliga mängder. För på loven
kan jag känna mig sjuuukt rastlös för vi inte har några läxor. Men när
man börjar känna sig stressad är det inte så kul.
pepp2
plankt0n | via Tumblr
Perhaps I will read until I feel better.
Ha de bäääst. Och det här inlägget kanske är onödigt, och blir kanske raderat senare. Jag vet inte. Men det ger er kanske en liten inblick i mitt liv.

6 kommentarer:

  1. Känner igen mig så sjukt mycket i detta. Vissa lärare suger så mycket och de går igenom allt typ dagen innan. Och jag brukar få någorlunda bra betyg, men känns onödigt när jag heller inte ens vet vad jag ska bli osv. Så ja jag känner igen mig i allt, men SNART ÄR DET LOV och du får försöka hitta på fler roliga saker lite då och då så du inte bara sitter och pluggar :) Och prata med rektorn om matteläraren? :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, precis! Känns så bra att man inte är ensam om att känna såhär. :) Fast du är 16 år, och jag endast 13.. så det är lite skillnad! Jag har i alla fall 2 år på mig att bestämma vart jag vill gå på gymnasium och sånt! Ja, snart är det lov! :D Ja, jag får se.. eller om man ska prata med våran andra mentor! Tack i alla fall ♥ Jag känner mig i alla fall lite piggare, det går bättre med att plugga till ett prov nu.

      Radera
  2. Nu vet inte jag exakt hur gammal du är (vågar inte lita på info-rutan för jag vet att jag själv glömmer att uppdatera sådana) men gissar att du går i grundskolan? Det enda jag egentligen vill säga är: ta det lugnt! Det är absolut inte vad man vill höra, men det är faktiskt sant som lärarna säger, ens betyg i åttan-nian spelar ingen roll. Så länge du har tillräckligt med poäng för att komma in på gymnasieskolan du vill gå på så är det tillräckligt.

    Jag var själv en otrolig over-acchiever i åttan och ville ha A i allt (blev enormt besviken när jag sedan fick tre B:n, minns jag...) innan jag i nian insåg att mina betyg var rätt oviktiga. Stressa inte sönder för betyg!

    Men prata förstås med läraren (eller rektorn) om det förstör skolgången och ger onödig stress. Så länge man är ärlig med vad det är som stör, t. ex. hans dåliga framförhållning, så att han kan förbättra det, så kan man alltid ge kritik! Det mår säkert både ni och läraren bra över.

    Försökte ge lite pep-talk här men insåg att det inte gick så bra... men det gäller bara att ta sig igenom de jobbiga bitarna! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är 13 år! :) Så helt rätt med att jag går i grundskolan. (7:an) Jag ska dock säga, jag har inte hört en enda i våran skola som säger att betygen inte är viktiga. I min klass är många underkända så de vill att de ska höja sina betyg osv. Så lite intressant att det är skillnad på hur lärarna uppfattar betygen. ;)

      Inte för att skryta, men jag får oftast A på proven. (behöver inte betyda att jag får det i betyg sen.) Det är sån feeling när man får skriva allt man kan och att det lönar sig, haha. Men som sagt, det är jobbigt när det övergår i stress. Fast jag är en sån person som ofta stressar och jag jobbar jätte dåligt under stress. (= allt går fel)

      Får se hur jag ska göra med läraren.. men tack för ditt lilla stöd. ♥ Precis, det handlar väll om att sikta framåt och upp mot stjärnorna. haha, kanske inte, men nästan. :)

      Radera
    2. Haha, mina lärare brukade köra med den när de var griniga över alla elever som klagade på poäng hit och dit och betyg på prov m.m. Hela min skola var nämligen fylld av "straight A students" som skulle vara bäst i allt (typiskt Engelska Skolan) så när eleverna var för jobbiga kom "ingen bryr sig om ditt betyg i grundskolan"-snacket ;)

      Och ja, att få A är en så underbar känsla! Jag får ju inga riktiga betyg i år eftersom första året på IB i gymnasiet är "Pre-Diploma", och bara två av våra kurser är riktiga, så jag saknar verkligen spänningen när man ska få betyg ibland... :)

      Radera
    3. Haha, det måste vara rätt härligt än då att gå med så många motiverade! Men väldigt kul att läsa .. att de tyckte eleverna blev för jobbiga! ;) Okej! :) Fick kolla upp vad Pre-Diploma var.. och tror det är ett förberedelse år till skolan IB. Där läser man alla kurser / ämnen på engelska! :) Kan jag ha rätt?

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...