Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

måndag 24 november 2014

Talangjakt och körsång



Författare: Tom Ryan
Förlag: Stabenfeldt (Bokklubben Girl:it)
Utgivningsår: 2014
Serie: -
Sidantal: 118
Språk: Svenska
Originaltitel: Big time
Genre: Contemporary, kärlek, drömmar, sjunga
Övrigt: Utläst ungefär 17 November 2014
 Bilden fick en annan form än vanligt, jag vet!  Men blev nöjd med den, så då fick det bli den! :)




Den här boken handlar om Gerri, en 16-åring tjej. Det börjar med att hon står med sin mamma i en kö till auditionen till talangjaktsprogrammet Big Time, som har varit Gerris dröm ända sedan hon var liten. Men lyckan varar inte så länge, för efter ett tag åker hon ut ur programmet. Och hon tror att hon är tråkig, tråkig och ännu mera tråkig bara för att den alltid elaka domaren sa det. Så hon börjar väll ge upp sina drömmar om att sjunga.. ett tag, kan man säga.
 
Men någon dag efter det erbjuder Ms Kogawa henne en plats i skolkören, vilket bara är en klen tröst. Men skolkören blir något helt annat än hon trott. För den öppnar dörrar till musikens värld och hon får även en chans att träffa Keith, den gulliga killen som hon träffade på auditionen. Så allt var kanske inte så dåligt ändå? Att gå på auditionen, alltså.
 
~~
 
Omdöme & tankar:
Om du läst informationen om boken ovan, så såg ni nog att den här boken var på ynka 118 sidor. Lite mindre än vad jag läser i vanliga fall. Men boken fick med det mesta som en bok behöver i alla fall. Det blev aldrig långtråkigt heller.
 
Men boken var rolig att läsa, för jag älskar att sjunga. Fast dock bara hemma och inte i skolan och sånt. Haha. Men man kan få drömma sig bort lite & veta hur det skulle vara att ha en bra sångröst. Jag älskar också att lyssna på musik. Men bra tema, för har inte läst många böcker med den här handlingen. Att huvudkaraktären sjunger.
 
Det var en sak, i början visste jag inte om Gerri var en tjej eller kille, men sen fick man reda på det. Tror hon satte upp håret i en tofs, och då antog jag att det var en tjej. Sen så kom det väll fler saker som bevisade att jag hade rätt.
 
Annars så minns jag väll inte så mycket av boken, men den var väll okej. Har inga så här
negativa tankar om den precis. Lättläst, ingen tegelsten, bra handling, läsvärd. :)
 
~~
 
Till något annat.. vet ni någon sida med fina anteckningsblock? Vill önska mig ett julklapp men har inte hittat något fint, trots att jag letat som en tok! Så kommentera gärna sidor, behöver hjälp! Helst olinjerade sidor, men kan gå med linjerade också. ♥
Även pärmar som man kan sätt in plastfickor i.. :/
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...