Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

måndag 6 juli 2015

Det här med "Goodreads reading challenge 2015"


Någon som minns detta? Att jag satte 55 böcker som mål på min Goodreads challenge i år, fast jag pratade även om att sänka ner till 50, men det gjorde jag aldrig. Men som sagt, jag låg bra till, typ 1 bok före "planeringen", i början. Men sen började jag halka efter, jag låg typ 3-4 böcker efter planeringen. Så då började jag bli lite stressad = jag tappar helt enkelt lässuget. För man (jag) vill ju gärna klara sitt mål.

Så nu har jag valt att sätta målet på 1 (grattis till mig! .. avklarat) för att bara hålla räkningen på hur många lästa böcker det blev i slutändan. Jag vill inte ha någon press överhuvudtaget nu, för jag läser faktiskt mindre på sommaren, tror jag ... = skulle halkat efter ännu mer. Vem vet, jag kanske lyckas komma upp i 55 böcker ändå, utan att jag haft någon koll på det? Men jag väljer att göra det här, även fast jag ger upp lite då, tyvärr. Jag vill hellre få tillbaka lässuget.

Någon av er har kanske redan sett det på goodreads, men tänkte informera er alla! För det syns ju min blogg också, i kolumnen till höger. Men alla har kanske inte sett där heller. (kom på att jag kanske borde göra en uppdateringen av mina mål, så här halvägs in i året) ps. ni hittar mig på goodreads här.

Hur går det med eran Goodreads Reading Challenge? Någon som valt att göra som mig?




4 kommentarer:

  1. För mig har det hittills gått bra, men jag misstänker att en hel del utav de jag läst är omläsningar (för ja, jag räknar dem också) men annars så har jag läst 69 utav 70 böcker som var mitt mål. Så snart har jag klarat mitt!! ^^
    Jag ändrade mitt mål i...mars? Februari? Jag vet inte riktigt, men i alla fall ändrade jag från 100 böcker till 70 för att slippa den konstanta pressen av att läsa x antal böcker i månaden för att klara det. Så jag förstår absolut att du satt ett mål på 1 bok! Det är ju riktigt smart, kanske borde göra det också nån gång... ;) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh, vad kul för dig! :D Grattis!!
      Haha, okej! Ja, det var nog bra gjort av dig. Fast tror du kommer komma upp i 100 böcker ändå... men just stressen där och då är jobbig! Haha, ja det är ganska smart. Bara att haka på! Fast jag var inte först, såg att en annan hade gjort det på goodreads, så jag härmade. >:) Fast hon som hade på 1 har ändrat sitt mål till typ 100 nu. //Hannah

      Radera
  2. Tror jag satte 3 böcker som mål förra året om jag inte minns fel xD
    Det här året har jag inte satt något mål~ Känns på något sätt bättre att bara läsa utan att man känner sig tvingad till det för att hinna med ett visst antal :3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, okej! Du körde nästan samma variant som mig ;) Jo, det är mycket skönare och enklare att läsa utan mål. Jag vill bara se hur många böcker man lyckas komma upp i till slut. kram :)

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...