Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

onsdag 10 juni 2015

Sökaren - Mickey Bolitar #3


Författare: Harlan Coben
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsår: 2015
Serie: Mickey Bolitar #3 (av kanske 3)
Sidantal: 336
Språk: Svenska
Originaltitel: Found
Nyckelord: thriller, vänskap, lite kärlek, en kvartett som löser fall, mysterier, en organisation, halvt deckare
Övrigt: Utläst 19 april 2015


Då den här boken är den sista i Mickey Bolitar-trilogin så varnar jag för spoilers! Här hittar du recensioner på: första boken - Beskyddaren | andra boken - Jägaren


Handling från bokus (och lite av mig), då det var typ 2 månader (ehh..) sen jag läste ut boken, och för att den här serien är så himla bra & obeskrivligt svår att beskriva:

Mickey Bolitar-serien handlar om Mickey som söker efter ledtrådar till de märkliga omständigheterna kring hans pappas död och den mystiska organisationen Abeona Shelter, som förföljer honom överallt. Under tiden som Mickey försöker hitta vännen Emas försvunne "online-pojkvän" och hjälper sin fiende Troy Taylor med ett stort problem, dras han allt djupare in i mysteriet kring Abeona Shelter, med risk för sitt liv. Han har även vännen Spoon vid sin sida (inte helt fysiskt dock), som sägs vara anad för stordåd. Till sist står Mickey inför flera sanningar, speciellt sanningen om sin far.

Omdöme och seriesammanfattning:
Åh. Jag har nu avslutat en av mina favoritserier. Det känns tomt och värker i bokhjärtat. Nu är det ungefär en månad sedan jag läste ut den, och jag är fortfarande ledsen. Visst är det hemskt att lämna en bra serie? Men mer till boken nu:

De två första böckerna i serien har nog varit bäst. Men det är inget fel på den här heller, men den kändes liiiite för rapp! Fast alla böckerna i serien har varit lite för rappa, man hinner inte riktigt tänka igenom allt. Men slutet gick så fort på den här, och liksom slutet är ju känsligt för både karaktärerna och speciellt läsaren här. Harlan Coben borde ha dragit ut på det lite mer!

Men alltså jag hoppas VERKLIGEN på en fjärde bok i serien. Vad jag vet har jag inte sett att Harlan själv har sagt att det här är sista boken i serien! Sen har jag sett att massa fans vill ha en fjärde bok, så det är bara att hoppas på det bästa.

Sen så tycker jag själv att det finns ett antal saker som fortfarande inte känns helt lösta. Spoiler: Jag undrar självklart om Mickey och Ema blev ihop, jag shippade verkligen dem och de var så söta som vänner! Mickey verkade förövrigt få upp ögonen för henne under bokens gång, så varför skulle de inte kunna bli ihop? Sen, kommer Mickeys mamma äntligen att bli bra nu? Kommer Spoon bli frisk? (Han har ju för sjutton inte fått lämnat sjukhuset än) Hur går det med organisationen nu? Vad hände med Troy Taylor? FÖR TUSAN GE MIG EN TILL BOK! Annars vet jag inte vad jag gör.

Vad är det som är så bra med den här serien då? 
För det första blir det aldrig tråkigt att läsa böckerna, och SEN karaktärerna ♥♥ Åhh Mickey, han är så himla smart, duktig, rolig att följa, stark både psykiskt och fysiskt och jag skulle inte ha något emot att ha han som pojkvän. (hehe) Han bryr sig även så MYCKET om sin omgivning, och särskilt om sina vänner. Åhhhh. Han är typ perfekt, även om han bryter lagar och sånt ibland. Så verkar han så schyst! Ema var lite vresig i den här boken, men alltså hon är helt amazing hon med! Sen Spoon, som är lite smått korkad och rolig, men ändå smart och även han helt Amazing. DE 3 är ett så himla bra team! De är unika helt enkelt!

Sen spänningen! Det här är ju en thriller, och alltså thriller och deckare älskar jag! Och sen spänningen och handlingen med karaktärerna och allt annat blir perfekt ihop! Typ ämnat för lilla mig! ♥ Sen att det är kärlek / väldigt tight vänskap gör det ännu bättre!

Har jag glömt något? Känns som att jag skrivit som en tok, men vet inte om jag har fått med något vettigt, haha. Men en sak vet jag: LÄS BÖCKERNA! Jag rekommenderar de starkt, även om de kan vara smått förvirrande och lite påfrestande ibland! Det gäller typ att ha hjärnan med när man läser. Alltså man kanske behöver tänka till ibland. Fast så är det väll med thrillers och deckare? Att man behöver ha huvudet på skaft!

Har någon läst någon bok ur serien? Vad tyckte du? Någon som vill eller ska läsa serien?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...