Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

tisdag 9 juni 2015

Top Ten Most Anticipated Releases For The Rest Of 2015

Jag har sedan tidigare velat köra Top Ten Tuesday - som är en återkommande "utmaning" där man ska skapa en lista med 10 olika böcker. De flesta bokbloggare kör det, och idag så verkade den så kul, att jag bara måste köra den här gången i alla fall! Och förhoppningsvis fler gånger i framtiden. (kanske varje vecka om jag får lust och tid)
 
Det är bloggen The Broke and the Bookish som håller i den här grejen, och du kan läsa mer om det här. 

 
Klockan är nu lite över 8 på kvällen, så är lite smått stressad och det här blir kanske inte det bästa inlägget ever! Så att ni vet. Men temat är som sagt Top Ten Most Anticipated Releases For The Rest Of 2015 , dvs böcker som ska komma ut under 2015 och som jag verkligen längtar efter! (typ) Nu kör vi: (vet ej om det är inbördesordning men tror det, så då kör vi på det, dvs 1:an är den jag längtar mest efter, och 10:an minst)
 
 
7. Girl online av Zoe Sugg. För att jag ville läsa den när den bara fanns på engelska. För att den verkar bra. Men den har tyvärr fått ganska dåliga omdömen vilket inte känns helt pepp. Vet faktiskt inte så jätte mycket om boken.. haha.
 
6. Du är aldrig ensam av Sarah Dessen. Som typ redan kommit ut nu.. men alltså Sarah Dessen hör till sommaren, och nu är det ju sommar.. så ja!
 
5. Ja jag har mens, hurså? av Clara Henry. En mensbok skriven av en tjej som är komiker som är skriven för tjejer. Kan det bli bättre? Jag har kollat på Clara ibland och hon är underhållande. Så liksom man vill ju ha den där boken, för jag tror att den kan bli så himla cool, bra och full med pepp! Har ingen aning om vad den innehåller än dock. Någon som är taggad med mig?
 
4. Champion av Marie Lu. Jag äger första delen i legend-trilogin i pocketformat än så länge. Jag vill köpa Prodigy (andra delen) i pocket och nu väntar jag på att Champion - sista delen ska komma ut i pocketformat, vilket sker i slutet av året tyvärr. Får se om jag lånar på biblioteket innan, eller om jag väntar.
 
3. Another day av David Levithan. För att det är nästan som en fortsättning på hans bok Jag, En. (orig. every day) Eller ja.. den här är ur Rhiannons perspektiv istället för Ens. (tror den utspelar sig under samma tid som Jag, En) Vet inte om jag kommer läsa den på engelska, men spännande är det! Liksom, kan det bli något bra av det?
 
2. Grey (Christians perspektiv) av E.L James. För att jag än så länge gillar fifty shades-serien. Jag har dock sista boken kvar. Sen så började jag typ fangirla när jag fick reda på det här, haha.
 
1. Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins. För att jag har precis läst ut Anna och den franska kyssen. För att jag vill ha mer. För att jag ville se hur det går för Anna och hennes kille (för att undvika spoilers säger jag bara kille) För att jag fortfarande inte vet vad jag tycker om hennes kille. För att jag är lite förvirrad. För ibland är han underbar. Ibland känns han taskig. Även fast han älskar henne.. alltså åhhh.
 
Alltså det här blev väldigt dåligt, stressade bara igenom. Har säkert glömt massor av böcker nu, men om jag kommer på fler så kanske jag uppdaterar listan. Det blev tyvärr inga bilder heller. Hoppas ni förlåter mig. Kanske lägger dit bilder imorgon!


2 kommentarer:

  1. Har också precis läst ut Anna och den franska kyssen och skulle också gärna läsa Lola. Så de hänger ihop alltså?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, kul att du hittade hit! :) (eller du kanske brukar kolla in här, har ingen aning!) Ja Anna och Lola hör ihop. Lola är i princip en fortsättning på Anna (enligt goodreads #2 av 3) Men alltså i Lola så är det inte längre Annas perspektiv, utan en ny tjejs, som ja är Lola. Lola och Anna träffas sen och blir vänner och på så sätt kommer både Anna och St. Clair in i bilden! De är ju med i Lolas liv sen, så man kommer få träffa på dem! Hoppas att förstår lite mer nu! :D //kram

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...