Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

fredag 3 april 2015

Håll huvudet kallt: Ett fall för Heather Wells

 
Författare: Meg Cabot
Förlag: B Wahlströms
Utgivningsår: 2009
Serie: Heather Wells #2
Sidantal: 326
Språk: Svenska
Originaltitel: Size 14 Is Not Fat Either
Nyckelord: deckare, chick-lit, humor, kärlek och så bäst!
Övrigt: Utläst 15 Mars 2015
 
 
 
Kan innehålla spoilers från den första boken i serien!
 
Håll huvudet kallt är den andra boken i serien om den före detta popstjärnan Heather Wells, som numera jobbar som föreståndare på ett elevhem. Hon har lovat den sexige privatdetektiven Cooper att inte försöka lösa några fler mordfall, då hon i första boken, lyckades avslöja den som mördade två av hennes elever på elevhemmet! (Samt nästan blev dödad själv ..)
 
Men när en cheerleader tappar huvudet, bokstavligt talat - en morgon hittar de ett huvud i kafeterians kök, men en kropp syns inte till - så kan inte Heather denna gång hålla sig i från fallet. Så omgiven av hysteriska studenter, sin nyfunna pappa och en efterhängsen ex-pojkvän kastar sig Heather över uppgiften på att lösa mordet. (Även fast hon aldrig erkänner det för någon) Men spåret efter mördaren leder henne in på farliga vägar och om hon inte är försiktig, har hon kanske snart tagit sin sista bit choklad ..
 
Det här är en bok med massor av humor, spänning och lite romantik. Passar perfekt för dig som inte vill ha en allt för läskig deckare eller till dig som vill ha en lite lättare deckare, med en drös humor. (Som faller mig perfekt i smaken!)
 
Omdöme och tankar:
Alltså rent utsagt, hur i tusan ska jag kunna förklara hur mycket jag älskar denna bok? Hur ska jag kunna förklara hur mycket jag älskar de två första böckerna i serien? En sak jag kan beskriva är att det suger (!) att de tre sista böckerna i serien är på engelska, och då menar jag suger suger suger gånger 100. Är typ förkrossad.
 
Som sagt, jag älskar boken! Så tänkte förklara lite varför jag gör det.. För det första är tempot så bra, det blir aldrig långtråkigt, dock gick det lite fort på slutet.. eller så var bara jag så exalterad att jag läste fortare än vanligt.. jag vet inte riktigt.
 
Sen så älskar jag karaktärerna. Det är Heather - huvudkaraktären som är underbar. Hennes humor, glädje och entusiasm, samt hennes kärlek till Cooper. Cooper - privatdetektiven som är snygg (antar jag..), rolig, hemlighetsfull och som bara är där och är perfekt. Sen är det massa fler, men vill inte tråka ut er för mycket.) Som Heathers nya chef, nytillskottet Gavin och Heathers två bästa vänner.) Men Heathers hemliga kärlek till Cooper är också rolig att läsa om!
 
Spänningen i boken är inte heller något att gå miste om! För bra är spänningen, då det trotsallt är en deckare. Och alltså känslan när man läser boken - allt tillsammans är underbart. Jag som gillar spänning, deckare, romantik, humor och allt. Det blir perfekt för mig! Och HUMORN i boken är också underbar.. Heathers tankar (!!), det hon råkar ut för, det hon säger, det hon gör, det Cooper säger, det polisen / kommissarien  i boken säger. Meg Cabot lyckas verkligen väva in allt, och jag älskar det till 100 procent!
 
För att sammanfatta - läs boken! Läs serien! Även om de 2 första böckerna i serien följt samma spår, så gör det inget och för mig som läste böckerna med långt mellan rum störde det mig inte överhuvudtaget. Jag var bara glad att få komma tillbaka till stämningen och karaktärerna. FÖR DE HÄR BÖCKERNA FINNS MED PÅ MIN TOP-EVER BÄSTA LISTA. (hahha.. kan man ens säga så?) Top bästa böcker ever - lista låter kanske bättre?
 
Första boken i Heather Wells serien:
 
 
 
En annan serie av Meg Cabot som jag älskade : (Heter Airhead & finns också på svenska)
(Tror förresten att Meg Cabot måste vara en av mina favoritförfattare nu!)
 

 
 
Läsutmaning 2015: Punkt 37 - Läs en bok ur genren deckare Avklarad!

Har ni läst boken? Eller någon annan bok av Meg Cabot? Vad tyckte ni? :)
 


2 kommentarer:

  1. Jag har också läst de första delarna i den här serien! (Och är också väldigt sur på att resterande böcker inte kommer ut på svenska!) Jag tyckte också att de var väldigt bra! Roliga, spännande och så där småmysiga så att jag bara ville läsa vidare. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade faktiskt för mig att du läst de 2 första delarna i serien! Tror vi pratat om det någon gång förut, haha. :) Ja visst är man sur att de inte ger ut resten, funderar starkt på att prata med B. Wahlströms.. för att fråga varför de slutade ge ut serien! Så dumt att börja, och sen inte göra klart det. För Meg Cabot är ju trots allt en populär författarinna!

      Och visst är de BRA! Håller med att om att de är småmysiga, spännande, roliga och massa mer! För mig är de underbara, haha! / kram :D

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...