Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

måndag 20 april 2015

Låttext som passar en bok och jag har sett filmen

Jag har hittat en liten bit ur en låt som passar så bra till de två första böckerna i 50 shades of Grey - trilogin! (Låtarna till soundtracket till filmen passar ju självklart, men det här är en låt som inte hör ihop med trilogin överhuvudtaget!) Så vill ju självklart dela med mig av min lilla upptäckt. Min recension på första boken i trilogin hittar ni häär. Och bild på böckerna här nedan, om någon nu skulle missat dem!
 
 
Texten:

"I'm a flame
You're a fire
I'm the dark in need of light
When we touch, you inspire
Feel the change in me tonight
So take me up, take me higher
There's a world not far from here
We can dance in desire
Or we can burn in love tonight"
 
- första versen ur låten Firestone av Kygo feat. Conrad.
 
 

 
 
Alltså, SÅ PÅ PRICKEN! Anastasia har tänkt något liknande i boken. Att hon ska hjälpa Christian att ta sig upp till ljuset, och ut ur mörkret som han befinner sig i! Så Christian är "the dark in need of light" och ja han vill ta sig högre upp, ut ur mörkret! (det finns även en annan värld i närheten av han - den ljusare) Ni som läst de två första böckerna, håller ni inte med om att det passar faktiskt? Jag själv tycker att det passar läskigt mycket! Resten av låten passar inte in till böckerna, MEN DESSA FÅ RADER GÖR DET. Så är det bara. (ni som ej läst dem förstår nog inte lika bra ..)
 
 
♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪
 
 
Har förövrigt läst ut den andra boken i Fifty shades nu, så recension ska upp någon gång! Och jag börjar verkligen bli obessed med serien.. Ana är så underbar, Christian har förändrats och är så söt, snäll, omtänksam och en perfekt gentleman! Jisses, så söta tillsammans! Är så glad att jag läst serien.. ler inombords varje gång jag ser eller hör något som är relaterat till serien. Det är ju inte alla som vet om att man läst de.. haha ;) Lite så här hemligt, men så kul!
 
Har också sett filmatiseringen av Fifty shades of Grey. Så kul att få se boken bli till "liv" efter att precis läst den. Ana passar VERKLIGEN som Ana. (oj alltså skådespelaren passade .. haha) Christian kunde ha varit lite hetare, men ja han är ju fin fin han med. Har förövrigt sett filmen två gånger och två dagar i rad. Haha. Kände att jag inte var så närvarande vid första titten, tänkte inte så mycket på den och ja det kändes inte som att jag sett den överhuvudtaget. SÅ dagen efter såg jag filmen igen. Och älskade typ den då. Så jag föreslår att se filmen två gånger, den fastnar mer, man upptäcker mer (för alltså filmen gick i en väldans snabb takt) och gillar den mer då! :D Men väldigt kul med filmatiseringen, då den är rätt lik hur boken var! Repliker, händelser osv. Så för er som läst böckerna rekommenderar jag filmen!
 
The way he look at heeeeer ♥
 
hahahhaa .. var bara tvungen :'D
 
 
Det var väll allt jag ville för stunden! Berätta gärna om ni tycker att texten passar. Eller något annat Fifty shades-relaterat? Jag själv har kollat rätt mycket på Youtube efter intervjuer med skådespelarna till Ana och Christian. Tycker de är söta ihop, och de ser verkligen ut att trivas till sammas. (ja, jag shippar dem i verkligheten också haha) Bara jag? Alltid kul om ett on-screen par blir tillsammans i verkligheten ♥
 
Någon som läst filmen eller läst böckerna? :) Vad tycker ni? Är ju rätt blandade åtsikter om böckerna. (och ja filmen med)

 

4 kommentarer:

  1. Jag såg filmen igår och tyckte faktiskt också om den väldigt mycket ! Läste boken för några år sen, eller jaa jag orkade faktiskt inte igenom hela. men nu efter att ha sett filmen och slutet (!!) vill jag ju verkligen veta hur historien slutar. Har alla böcker hemma så kanske jag skulle läsa dem ändå, orkar ju inte vänta på nästa film ! Till en början gillade jag inte alls skådisarna men efter ett tag kändes det riktit bra ! När filmen var slut älskade jag dem båda. Haha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillade filmen!! :D Mjoo, jag längtar också efter resterande filmer, för att just filmens slut var ju heartbreaking! Så spänd på att se böckerna bli till liv!

      Skulle vara väldigt kul om du läste om de, och jag ville också veta hur det skulle gå för de! (därför jag snart ska börja på sista boken hihi) Skulle vara kul att se vad du har att säga om böckerna, som fått rätt dålig kritik trots att de är så hyllade! Men pinsamt (lite) nog så gillar jag böckerna ändå. Har läst de som e-bok, och sträck läser ej de då.

      Jag hade ju sett både Christian & Anas skådespelare innan jag läste första boken, så jag hade ju redan de i huvudet sen början! Så jag gillade de! Men kul att du gillade filmen i alla fall. :) Och nu blev det ett rätt långt svar, men kul att kunna diskutera denna film / serie med någon, haha. :D kraaam

      Radera
  2. Jag har haft böckerna i bokhyllan några år redan.. Kanske dags att läsa dem snart, i alla fall den första. Tänker definitivt se filmen också för jag vill se Jamie Dornan (jag fick upp ögonen för honom i tv-serien The Fall och ända sedan dess så är han på min lista över favorit skådespelare) och såklart själva filmen också x)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, skulle vara kul om du läste dem! För att se om du gillar de eller inte, är ju som sagt blandade tankar om böckerna. :) Haha så kul! Det här var dock första gången som jag såg Jamie Dornan! Förresten, i en intervju med han på Youtube så nämnde han något på svenska, när någon frågade om vilket språk som han tyckte var sexigt! Man dog ju lite då ändå.. haha! Det är ju så coooooolt.

      om du vill se: (är äntligen glad över att kunna dela med detta till någon .. haha)
      https://www.youtube.com/watch?v=M5lem_fUC88 (och sen tiden: 2.57)

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...