Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

tisdag 5 maj 2015

Angel

 
Författare: Katie Price
Förlag: Pocketförlaget
Utgivningsår: 2006
Serie: Angel Summer #1 (av 3)
Sidantal: 374
Språk: Svenska
Originaltitel: Angel
Nyckelord: kärlek, svartsjuka, vänskap, att vara glamourmodell, droger, att vara kändis, storsstadslivet, barndomskärlek
Övrigt: Utläst 15 April
 
 
Den här boken handlar om Angel som alltid haft en dröm om att lämna småstadslivet bakom sig. När hon en dag blir upptäckt av en modellagentur så tvekar hon inte ett ögonblick - utan tar sin resväska och åker till London!
 
Ung, vacker och sexig är hon som gjord för en framgångsrik karriär som glamourmodell och mycket snabbt är hon den nya stjärnan på allas läppar. Hon dras in i en värld av pengar, fester och glittrande glamour. Men så möter hon Mickey, lika oemotståndlig som han är farlig, och Angel upptäcker att en stigande stjärna lika snabbt kan falla (samt kändisskapet baksida) ... och samtidigt så finns hennes barndomskärlek Cal med på ett hörn, som Angel har väldigt svårt för att glömma bort.
 
 
Förövrigt så är Katie Price är även känd som glamourmodellen (en sån som tar topplessbilder, visar upp sig lättklädd osv..) Jordan. Huvudkaraktären i boken blir ju en glamourmodell, så tror att Katie kan känna igen sig väldigt mycket i henne. Därför valde jag väll boken på rean, tänkte det blir kanske som en liten självbiograf, eller något. Kostade bara 15 kronor. (Katie är förövrigt uppväxt i Brighton, precis som Angel i boken!)
 
Omdöme och tankar:
Ibland hatade jag den här boken, ibland älskade jag den, ibland längtade jag efter den, ibland ville jag lägga undan den, ibland var den långtråkig och ibland ville man bara ha mer av den. Rätt krångligt? Ja. Så det är blandade känslor.
 
Men när jag tänker på den nu, så hatade eller ogillade jag boken mer än vad jag älskade den. Så det är väl inget jag rekommenderar så jätte mycket precis. Boken är även den första i en serie (vilket jag inte visste när jag började läsa) och de två andra delarna finns bara på engelska. (ständigt detta problem) Men då det var ett konkret slut, och de som jag shippade blev ihop, så får det nog duga som slut för mig. Känner mig inte så manad till att läsa mer om serien!
 
Alltså språket var det väl inget fel på, brukar inte bry mig så mycket om det. Gillar helst när det inte är för vackert eller målande, för då flyter inte min läsning på så bra. Men som sagt, det som man tyckte om boken skiftade. I början gillade jag den, sen där på mitten blev det bara för mycket knark och tråkigheter, och sen på slutet började jag gillade mer och hade lite läslust för boken i alla fall.
 
Men boken känns lite långrandig, lite utdragen och ibland var den bara inte rolig. Och inte heller sorglig på något fint sett. Sen var ju det lilla sex som var med i boken, väldigt fult beskrivet. Hon verkade inte gilla det så värst. Så då är sexscenerna i Fifty Shades of Grey mycket bättre!
 
Men för att sammanfatta så rekommenderar jag nog inte den här. Men om man vill läsa om hur det är att vara kändis och modell så ska man nog ta denna! Ni som inte gillar triangeldrama, ska nog INTE läsa den här. Fast Angel var ju hemligt kär i en, men det visste inte hennes pojkvän, så räknas det som triangeldrama? Jag tyckte mest boken var jobbig att läsa, men som sagt gillade jag de första 50 sidorna och slutspurten bäst! Så det fanns något kul med den i alla fall! Det var ju något nytt att läsa om också, har bara läst en modell-bok förut. Eller två kanske. Såg nu på goodreads att det tog HELA 17 dagar för att läsa ut den här! Det säger nog rätt mycket om vad jag tyckte.. kände mer för att läsa femtio nyanser av mörker än Angel. Karaktärerna gillade jag inte riktigt heller. Gillade Cal ett tag, men sen blev han bara taskig. (i alla fall lite) Angel var väll lite jobbig emellanåt, Mickey fastnade jag aldrig för och jaa.. det var ingen karaktär som jag älskade helt enkelt.
 
 Någon som läst boken eller något annat av Katie Price? Isåfall vad tyckte ni? Någon som blev lockad av den här boken, trots min kanske inte så bra kritik? Ni KAN ju faktiskt gilla den, även fast jag inte gjorde det - glöm ej det!
 
 

2 kommentarer:

  1. Ska du på bokträffen på fredag? :)

    // Anika, www.anikaskriver.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej Anika! Hade ingen aning om att det ska anordnas en bokträff i Stockholm imorgon! (Sökte på Google för svar) Så nej jag kommer inte - då jag inte har tid över imorgon. Vet inte heller om jag hade haft möjlighet att åka dit, tyvärr! Kul att du frågade i alla fall - och att du var intresserad av att ha mig där <3

    // Kram Hannah!

    SvaraRadera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...