Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

lördag 23 maj 2015

Billeh the kid


Författare: Anita Daher
Förlag: Stabenfeldt (bokklubben girl:it)
Utgivningsår: 2014
Serie: -
Sidantal: 153
Språk: Svenska
Originaltitel: Billeh the kid
Nyckelord: vardag, äventyr, att vara på flykt, hundar ♥, att resa och att träffa en gammal vän och att ha en speciell förebild
Övrigt: Utläst 14 maj 2015
 
 
Boken handlar om Billeh som bor på en isolerad ö med sin alldeles för överbeskyddande farmor och hon får knappt vara på fastlandet förutom när hon ska till skolan, och allra minst får hon vara med sina vänner. Billehs föräldrar dog i en bilolycka när hon var liten, så hon är uppvuxen med sin farmor. När Billeh äntligen får tillåtelse att åka till sin farbror Alex's hundranch i Arizona - så sprudlar hon av entusiasm. Hundranchen ligger dessutom i närheten av trakterna där hennes gammelmoster härjade - den berömda diligensrånaren och kvinnorättskämparen Pearl Hart - och det gör bara resen ännu spännare .. då Billeh alltid varit intresserad av Pearl Hart och haft henne som förebild.
 
Något som Billeh inte vet är att det lugna livet på ön snart blir till äventyr och spänning i övermått och att hon snart kommer att vara på flykt ute i öknen från ett gäng läskiga typer, med en främmande kvinna vid sin sida ...
 
Omdöme och tankar:
Den här boken överraskade mig verkligen - och det var bara positivt! Den här boken var både bra och spännande! Enligt baksidan trodde jag att boken skulle vara ganska originell, för den nämnde ingenting om flykten i öknen.. det stod bara att det skulle bli äventyr. = jag trodde aldrig att det skulle vara något så där jätte spännande. Men överraskad blev jag!

Huvudkaraktären Billeh var rolig att följa, och även hunden Angel som hon hade vid sin sida! För hundar är ju helt enkelt underbara, så det gör ju bara boken ännu bättre.

Något som författaren gjorde bra var att hon fick med en bra och trovärdig (eller ja.. det är ju inte varje dag det händer att folk är på flykt i en öknen helt random .. men men, haha) berättelse på dem ynka 153 sidorna. - och alltså bara det är ju en talang! Sen blev aldrig boken långtråkig! Boken var rapp, det var spänning och hände i princip alltid något, även om det inte alltid var något drastiskt.

Är förövrigt glad att jag gillade den här, då jag bara började spontan läsa den, då jag hade fått den ifrån en bokklubb. (och inte hade något annat kul att läsa) Boken var mest tänkt som ett tidfördriv för tillfället, men den blev mer än bara ett tidfördriv ♥ Det blev ett amazing sådant.

För att sammanfatta så älskade jag i princip den här boken! Jag hade inte förväntat mig något av den - men ändå fick jag massor! Jag älskar spänningen och vardagen, även fast det inte är en thriller. Alltså det är inte en thriller överhuvudtaget, för den klassas nog inte som det. Men den är LIKA spännande som en! Om ni får tag på denna borde ni läsa den, rekommenderas varmt! 4,5 / 5 hearts! ♥ (en äkta Hannah bok!)
 
Tycker ni boken verkar bra? Någon som läst? Någon som vill läsa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...