Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

fredag 27 februari 2015

3 / tre galna sommardagar

Författare: Deb Loughead
Förlag: Stabenfeldt (bokklubben girl:it)
Utgivningsår: 2015
Serie: Fristående uppföljare till boken Sommaren vid sjön (Serie: Ravenscrest Lake)
Sidantal: 105
Språk: Svenska
Originaltitel: Three Crazy Summer Days
Nyckelord: vänner, kusiner, att utmana sig själv, spänning och ja lite förvåning..
Övrigt: Utläst 20 Februari 2015
 
 
 
Som de flesta vet vid det här laget så är jag med i bokklubben girl:it. Så jag fick hem denna lättlästa bok som jag tog med till Stockholm, och till min glädje upptäckte jag att det är en fristående uppföljare till boken Sommaren vid sjön!! Det är samma karaktärer med och den tar väll vid där den andra slutade, men då det inte står att 3 galna sommardagar ingår i en serie, antar jag att man kan läsa böckerna i vilken ordning man vill.
 
~
 
Sedan Jaime kom till Ravenscrest Lake har hon fått uppleva sitt livs bästa sommar, som hon inte alls hade förväntat sig. Hon och kusinen Leah utmanar hela tiden varandra att göra sådant som de inte brukar - och ja de provar helt enkelt nya och spännande saker.
 
Att hoppa från Watkins Rock tycker Jaime låter läskigt, men innan hon tar språnget ner från klippan händer en rad märkliga händelser, som leder in kusinerna i ett ganska rysligt äventyr! En mystisk varg, ett sjöflygplan som trakasserar dem och en skum familj som campar i en bil - blir till ett äventyr som tjejerna inte förväntat sig! Och är det verkligen sant att ett spöke svävar runt vid Watskins rock? Det kommer att ta tre helt galna sommardagar innan Jaime och Leah lyckas luska ut sanningen.
 
Omdöme och tankar:
Jag blev ju verkligen jätte glad när jag kände igen karaktärerna, för jag bara älskar när man kommer tillbaka till en välbekant miljö och till personer som man träffat. Det kan inte bara vara jag, men ja man känner sig trygg då.. oftast i alla fall.
 
Men som vanligt är de här böckerna lättlästa men jag gillar dem verkligen ändå. De hinner verkligen få med en handling! Liksom jag hade jätte gärna läst om det som hände i typ 200 sidor till och med mycket mer spänning, lite mer åt thriller hållet. Men den här boken räckte helt och hållet ändå, fast man skulle vilja haft den längre.
 
Karaktärerna i girl:it's böcker är oftast ganska lika. Jag tycker inte riktigt att jag uppfattar deras personligheter alltid, men Jaime var innan väldigt rädd för att göra ny saker och i det kände jag igen mig i, åtminstone. Sen Leah den där självsäkra tjejen, som oftast är helt orädd men även hon har sina svagpunkter. Så man känner ju igen typen av karaktärerna ändå.. men i en bok på 100 sidor hinner man inte riktigt lära känna dem helt. Men om man sträckläser Sommaren vid sjön och tre galna sommardagar, tror jag det kan bli en riktigt bra läsning!
 
Lättläst bok, bra handling, lätt att komma in i och jag läste ut den på två kvällar innan jag skulle somna. 50 sidor vardera dag, haha. Men är väll för lite yngre åldersgrupp. Självklart läsvärd. Har själv lagt dit den på goodreads, klicka här om du vill lägga dit den på till exempelvis att läsa-listan.
 
Något fint ur boken:
Det var perfekt väder vid Ravenscrest Lake. Jättelika bomullsmoln jagade fram över himlen och lekte tafatt med det glödvita solklotet. Våra paddlar stänkte flytande diamanter över den stilla ytan. - sidan 31. Tyckte bara att det var så fint beskrivet så ville dela med det till er.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...