Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

söndag 1 mars 2015

Läsrapport: Februari 2015

 

Antalet lästa böcker i Februari 2015 är: 3 stycken. Haha, är självklart besviken då det är ännu sämre än i Januari. Då jag läste 4 stycken böcker..

Antalet påbörjade böcker som jag inte hann läsa ut: 3 stycken. Så har ju en bra början för Mars i alla fall! Böckerna är Kretsen (på bilden), sen Heather Wells boken (som mamma beslagtog, se mer här, punkt nr. 6) och sen frågade jag Norstedts om jag kunde få boken Femtio nyanser av honom som rec-ex och e-bok. Vilket jag fick, så har läst ca 100 sidor ur den än så länge. Bara att mina ögon blir helt trötta av att stirra på en dataskärm..

Böckerna jag läste under Februari är:
  1. Pappersstäder - John Green
  2. Eleanor & Park - Rainbow Rowell
  3. 3 galna sommardagar - Deb Loughead
Hur många författare per kön? två tjejer / 1 kille.
Hur många sidor är lästa? 742 (räknar inte med böckerna jag påbörjat på, för har kommit ca 200 sidor in i Heather Wells, 100 i Femtio nyanser av honom osv. Så är ju mer sidor egentligen!)
Hur många böcker är recenserade? 2 / 3
 
Läste ingen tegelsten (500 sidor) den här gången och inte heller någon novell. Om inte 3 galna sommardagar som endast var 100 sidor räknas till novell.. Men Greens och Rowells bok var mellan 300-400 sidor.
 
 
 
Hur många punkter blev avbockade i Läsutmaning 2015? 2 stycken än så länge, 3 stycken när Eleanor & Park blir recenserad!
 
För er som undrar när vi kommer uppdatera deltagarlistan med hur många punkter ni klarat av, så kommer det ske mellan 1-4 Mars. Så håll utkik hos Jana!
 
 
Bra: Eleanor & Park
Bättre: 3 Galna sommardagar
Bäst: Pappersstäder
 
Ingen var väll dålig, men Eleanor & Park gjorde mig rätt så besviken..
 
~
 
Några bokrelaterade händelser: Jag upplevde mitt livs första bokrea! Yay! Blev dock besviken att alla böcker som jag ville ha, inte fanns med.. haha. Jag har köpt Divergent & Insurgent, för att få en komplett serie! Även Nyckeln köpte jag. Sen beställde min mamma och jag Cirkeln och Eld på bokus, då de var slut på Akademibokhandelns-bokrea. :(
 
Sen så har jag lagt undan de två första böckerna i Heather Wells-serien, då jag inte fick läsa den från biblioteket så vill jag ju få läsa klart dem. Så min pappa ska hämta dem i Göteborg eller min farbror, vi får se! Men jätte glad att de ville lägga undan, då de var med på bokrean.. ganska skumt då det inte gjorde det i en annan akademibokhandel-affär.
 
&
 
Jag vet inte om ni märkt, men jag har faktiskt vunnit två boktävlingar! :D (egentligen 3!) Böckerna jag vann var en signerad cirkeln-bok (köpte en inbunden på bokus, för vill ha en komplett serie.. alltså samma omslag) och sen fick jag Sarah Dessens nyaste bok på svenska - Allt och lite till! Det var jätte kul att vinna, och jag tackar så mycket för böckerna. :)
 
Jag vann egentligen en till cirkeln-tävling, men tror jag eventuellt hann stoppa innan dem skickade paketet, så hoppas att någon annan fick en fin bok, istället för att jag får två. (har inte fått något mer paket, så antar att jag hann, men vet ej, de har inte svarat på mail..)
 
 
 
 

Sådär, min andra läsrapport ever avklarad! :D Har jag gjort några framsteg? Förresten köpte ni några böcker på bokrean? Vad tyckte ni om utbudet? Och hur gick läsningen i Februari? :)
 


2 kommentarer:

  1. Själv läste jag bara en bok i februari.. Hehe. Fast jag hann med två ljudböcker också i och för sig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig! Har aldrig sett din blogg, men kikade in på den nyss! :)
      1 bok är ju bättre än inget, och ja ljudböcker är ju också bra! Så man kan väll säga att vi tog oss igenom samma antal böcker, via olika sätt, haha! Ungefär som att läsa 3 böcker.
      /kram & kul att du hittade hit! :D

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...