Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

fredag 20 mars 2015

Havets sång

 
Författare: Camilla Wandahl
Förlag: Stabenfeldt (bokklubben girl:it)
Utgivningsår: 2015
Serie: Havets sång #1
Sidantal: 123
Språk: Svenska
Originaltitel: Havets tåre
Nyckelord: kärlek, vardag, sjöjungfrur
Övrigt: Utläst 18 Mars 2015
 
 
 
 
Det kom en tid när allting förlorade sin betydelse och världen blev färglös. Det började helt klart den 19 juli när jag nästan drunknade..
 
Lejlas morföräldrar firar guldbröllop och bjuder hela familjen på en kryssning, men det är svårt för Lejla eftersom hon var nära att drunkna under en segeltur med sin pappa förra sommaren. Efter den tragiska händelsen är det som om havet kallar på henne, hon hör ständigt en slags sång i huvudet som skrämmer och samtidigt lockar henne.
 
När Lejla träffar Seth på kryssningen blir hon snabbt förälskad, men det är något mystisk med honom som hon verkligen inte kan förstå. Samtidigt formar sig en fråga.. varför blir den mystiska sången i hennes huvud mjukare när hon är tillsammans med Seth?
 
Omdöme och tankar:
För mig var den här boken alldeles för kort, den kändes lite oarbetad och handlingen gick tyvärr för fort fram och en del saker kändes helt enkelt overkliga, trots att det var en fantasy. (Sjöjungfrur är väll fantasy.. eller?) Liksom huvudpersonen Lejla och Seth fattade tycke för varandra alldeles för snabbt, och trots att det var kärlek vid första ögonkastet var det rätt konstigt att hon vågade lita på honom direkt.. och att hon trodde honom.

Handlingen var ju bra, men alltså boken hade ett antal brister. Så den var inte precis underbar. Men som vanligt så kommer jag nog läsa ut serien, när del 2 och 3 kommer ut på svenska. Boken fick jag av en bokklubb, så har ingen aning när man får resten av serien. Någon gång dyker den nog upp i brevlådan i alla fall!

Men alltså, den här boken är väll för 9-12 åringar, så det var väll kanske för låg läsålder på den, för att passa mig. Så den kan absolut vara bra för vissa.. och girl:it (bokklubben) har tidigare gett ut en serie på 2 böcker som handlade om sjöjungfrur (var rikligt med text i den,.. var en pärs att läsa för 11-åriga mig!) , så jag har redan fått en dos.. med sjöjungfrur från bokklubben, haha. :) Den serien gillade jag skarpt i alla fall! Minns dock inte vad de böckerna hette.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...