Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

fredag 13 mars 2015

Eleanor & Park

Författare: Rainbow Rowell
Förlag: Berghs förlag
Utgivningsår: 2013
Serie: -
Sidantal: 329
Språk: Svenska
Originaltitel: Eleanor & Park
Nyckelord: fientlighet -> vänskap -> kärlek
Övrigt: Utläst 19 Februari 2015
         
Fick i julklapp av en vän! ♥
 
 

Mitt hundrade inlägg! Yay! Och har precis passerat 100 kommentar (200 med mina svar!) Yay! (& tack) ♥
~
 
 
Två ovanliga människor.
En oemotståndlig kärlek.
 
Eleanor .. tjejen med rött hår och fel kläder. Tjejen som fick alla andra att verka gråa och trista och totalt ointressanta.
 
Park .. den asiatiska killen som använder eyeliner. Killen som gör att jag får lust att låta honom hålla upp dörrar för mig.
 
De flesta känner nog till boken Eleanor & Park vid det här laget! På baksidan är det rätt kortfattat, ungefär som jag skrev innan. Men boken handlar för det mesta om kärlek och om vägen till kärleken, som inte alltid är den enklaste. Och att upptäcka kärleken? Från att gå från främlingar och ovänner till en pirrig kärlek. Det är just det som Eleanor & Park handlar om, samt deras liv och bakgrund.
 
Omdöme och tankar:
Ojojoj, ungefär 3 veckor sedan jag läste ut den här och jag har väll bävat inför den här recensionen. För är lite splittrad.
 
Först och främst blev jag besviken på den här boken! Boken ska ju vara fantastisk enligt dem flesta, men det kände inte jag riktigt. Sen kan det hända att jag hade lite för höga förväntningar på boken.
 
Men jag tyckte att boken var seg och hade ett väldigt abrupt och icke konkret slut. Det är ett sånt slut som jag oftast inte gillar, att man får tänka själv hur det går dem. Det var ett minus. I vissa stunder var boken inte alls seg, det var oftast när man läste under längre stunder som man kom in i den där "känslan". Då gick det bättre att läsa. Men om man läste korta stunder, blev det dessvärre segare.
 
Men alltså, jag tycker ju boken var söt och gullig (särskilt dem tillsammans!), och intressant handling och sättet som de träffades på var intressant. Och sättet hur det utvecklades var intressant. Men alltså det här är inte en fullpottare. Det fattas något! Men vad?
 
Karaktärerna var det väll inget fel på? Park var väll rätt gullig och Eleanor var söt och helt okej. Gillar att hon var så lugn och cool, trots att de flesta klankade ner på henne. Sen så var ju hennes styvpappa hemsk! Sen så en sak till, Eleanor & Park utspelar sig 1986, men jag tyckte inte riktigt det kändes som det. Eller jo kanske.. men trodde det skulle vara lite mer gammelmodigt. Att det skulle kännas 80-tal! Men nja..
 
 
 
För att sammanfatta.. Jag är väldigt klyven. Ville verkligen gilla den här, men blev tyvärr besviken. Men 3 av 5 stjärnor är den värd. Man är ju glad att man fått chans att läsa boken i alla fall! Kommer garanterat inte ge upp hoppet om Rainbow Rowell, för har hört att några gillade hennes senaste bok Fangirl mycket bättre. Så har den att läsa av henne, samt hennes novell i novellsamlingen My true love gave to me, som jag har här hemma! :)
 
Det som känns tråkigt är ju att jag gick den här i julklapp av en vän, man hade ju gärna velat gilla den väldigt mycket då! Men vad ska man göra? Jag hade ju önskat mig boken.. haha! För man måste läsa själv för att bedöma om man älskar boken eller inte! :) Life goes on ~
 
Det sägs ju att den här ska bli film, och jag kommer nog se filmen i så fall! Alltid spännande att se en filmatisering av en bok. Jag kanske gillar filmen bättre? Vem vet!
 
Har ni läst boken? Ska ni läsa den? Och till ni som läst, vad tyckte ni? :)
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...