Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

tisdag 10 mars 2015

Kretsen

 
Författare: Maggie Stiefvater
Förlag: Ponto Pocket
Utgivningsår: 2013
Serie: Kretsen #1
Sidantal: 318
Språk: Svenska
Originaltitel: The Raven Boys
Nyckelord: övernaturligt, vänskap, kärlek, medium, leylinje, paranormal romance (?)
Övrigt: Utläst 8 Mars 2015
 
 
 
Den här boken fick jag med extra, när jag vann serien Rör mig inte (av Tahereh Mafi) hos B. Walhströms instagram @Läsglädje! Vilket var något år sedan.. men nu tog jag mig i kragen och läste den, och glad är jag att de skickade med boken så att jag fick ta del av den! :)
 
~
 
Fyra pojkar på en internatskola bildar ett hemligt sällskap i syfte att finna en mytomspunnen kungagrav.

En flicka har sedan hon var liten fått höra att om hon någonsin kysser sin sanna kärlek så kommer han eller hon att dö. (fast alltså, när man läste boken var det bara han..)
 
Deras öden kommer att beseglas på en övergiven kyrkogård en kylig vårnatt.
 
Omdöme och tankar:
Jag väljer att ta handlingen från baksidan på boken, då den inte avslöjar för mycket och för att det var det ända jag visste om boken, innan jag satte tänderna i den. Och jag själv tycker att man ska få upptäcka handlingen själv, det blir mycket roligare då. I just den här boken borde man det i alla fall.
 
Boken var ganska seg i början, tog väll ungefär 120 sidor innan jag riktigt kom in i boken. Men efter det var jag fast. Spänningen skiftar, men när det verkligen hände något var spänningen på topp. Men efter att jag kom in i boken var den inte seg. För när jag kom in i boken började jag älska karaktärerna som verkade lite tråkiga i början. Sen älskar jag när Blue (tjejen) tog för sig och när hon småtjafsade lite med en av killarna (Gansey), trots att det var på skoj. Jag älskar eller gillar mycket karaktärerna, de är så olika och man gillar dem för det. Noah (en av killarna) var verkligen söt också, och man blev lite förtrollad av han efter att hans "hemlighet" kom fram.
 
Men handlingen, spänningen, vänskapen, karaktärerna och det övernaturliga ♥ Allt blev fantastiskt ihop! Jag kan inte berätta så mycket om karaktärerna för att inte avslöja för mycket, men ni som läst boken hoppas jag förstår varför jag gillade dem! :) Sen måste jag medge att jag fällde några tårar på slutet, men de övergick sen till några glädjetårar! :')
 
Spoiler: Jag måste erkänna att jag blev väldigt chockad när man fick reda på att Noah var ett spöke. Det var fascinerande och rysligt, och man berördes mer av Noah då, samt förstod han bättre. Sedan var de där talande träden och allt lite läskigt, liksom tänk dig själv! Sen på slutet fällde jag några tårar när Noah höll på att försvinna och sen några glädjetårar när de begravde han vid ruinen av kyrkan så att han blev "normal igen! :') Slut på spoiler


Men för att sammanfatta .. en väldigt läsvärd bok som har karaktärerna, relationerna, spänningen och handlingen! ♥ Är glad att jag fick ta del av boken som är en solklar fyra (av fem) Väldigt nära en femma, men inte riktigt! Längtar efter nästa del som jag måste beställa hem snart. Stör mig dock på att andra boken är kartonage, sista inbunden och första pocket. Hur fint blir inte det? *ironisk* Kommer nog läsa mer av Maggie Stiefvater i alla fall, då det här var min första bok av henne! Alltså om det inte framgick, så älskar jag nog den här boken! Fast det finns böcker som jag älskar mer!

Ps. Gillar att tecknet på framsidan av boken verkligen betyder något och hör ihop med handlingen, där tecknet förövrigt nämns! (tecknet som liknar en böjd triangel)
 
Om ni läst boken får ni inte missa alla fina, fantastiska, underbara, vackra fanbilder till boken! ♥ Här är två stycken: (klicka på bilderna för att göra dem större OBS: går endast med mobil)
 
 
 
Har du läst boken?

 

2 kommentarer:

  1. Hej! Svar på hur jag gör gifen är såhär; https://www.youtube.com/watch?v=8nDeCqMFCAo&list=PLt3xewhsS-3tLjFeItkx2EMMPUOa87P4S&index=5
    Fast utan den första biten eftersom han gör om en video. Min gif består ju bara utav ett antal bilder :). Det verkar svårt men följ bara steg för steg så går det fint! Annars finns det grymt mycket sidor online där det går att göra. Sök bara på gifmaker eller något liknande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för hjälpen! :) Hade för mig att du filmade och pausade emellan böckerna, men nu när jag tänker efter är det rätt självklart att det endast är bilder, haha. tack för hjälpen i alla fall, snällt! Kram! :D

      Radera

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...