Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

torsdag 17 juli 2014

Second chance & bokläsning

Igår höll jag & min mamma på och rensade ut min garderob. Plaggen som blev utkastade var för små och vissa av dem använde inte jag.. så vi packade ner det i 3 (!) plastpåsar. Tänk på att det är rätt mycket kläder som legat och dammat i garderoben och ja, tagit plats också! Så idag var vi upp till Second chance (eller om det är Second Hand.. ) och lämnade in mina kläder! Så nu är det bara att hoppas på att de vill ta emot de mesta av kläderna, för de brukar vara rätt petiga om vad som ska få säljas >.< typ om det inte är tillräckligt modernt så tar de inte de .. ja ni förstår nog!
 
 
Det blev även en plastpåse med kläder som inte går att sälja. Oftast för att tröjorna blivit noppriga eller ett tryck fult. Men varför ska man ta och slänga dem? När det finns massvis med barn som inte har kläder att ha på kroppen, och kanske till och med fryser ihjäl pg.a det! Så vi ska ta och lämna upp kläderna till "uff" .. och man lägger kläderna i en container, så hämtar någon upp det och skickar till barn som är i behov av kläder! Och visst är det en väldigt god gärning? För kläderna är fortfarande i bra skick.. förutom att de kanske är lite urtvättade.
 
 
Resten av dagen har jag mest solat & kopplat av med en bok. Eller koppla av och koppla av.. det är ju en deckare, så det är väll mer spänning och inte mycket till lugnhet! >.> har även fotat lite idag!
 
Uff - Ulandshjälp från folk till folk
(Hade ingen aning om vad det betydde, men tack wikipedia .. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...